Gå til innhold

2 stk. Windows XP.. Fjerne en?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lånte en HD av en venn av meg for å innstallere Windows for han på min maskin. Jeg plugget den til PCen min og Innstallerte Windows XP på hans HD.

Etter jeg har levert den tilbake til han igjen kommer det under oppstarten av PCen at jeg kan velge mellom 2 Windows XPer. Jeg vil gjerne fjerne den jeg innstallerte på hans HD fra oppstarten min. Jeg har sjekket at den ikke er innstallert på min HD.

Noen som kan hjelpe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du prøver å starte den andre XP greien under oppstarten din får du feilmelding eller så vil maskina de restarte igjen. det du gjør for å få bort den ekstra Windowsen i oppstarten er å gå til C:\boot.ini i kjør. der sletter du den andre XP linja som ligger i den fila. pass på at du er helt sikker på hva du gjør, hvis ikke kan det gå galt.

Lenke til kommentar

nå er vel boot.ini fila di noe sånn som dette:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Professional" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

du skal fjerne den andre Windows XP linja der. dvs. denne:

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...