Bearclaw Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hei! Jeg lånte en HD av en venn av meg for å innstallere Windows for han på min maskin. Jeg plugget den til PCen min og Innstallerte Windows XP på hans HD. Etter jeg har levert den tilbake til han igjen kommer det under oppstarten av PCen at jeg kan velge mellom 2 Windows XPer. Jeg vil gjerne fjerne den jeg innstallerte på hans HD fra oppstarten min. Jeg har sjekket at den ikke er innstallert på min HD. Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 når du prøver å starte den andre XP greien under oppstarten din får du feilmelding eller så vil maskina de restarte igjen. det du gjør for å få bort den ekstra Windowsen i oppstarten er å gå til C:\boot.ini i kjør. der sletter du den andre XP linja som ligger i den fila. pass på at du er helt sikker på hva du gjør, hvis ikke kan det gå galt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg anbefaler deg å redigere Boot.ini fra MSconfig. Trykk Startmenyen, Kjør og skriv inn "msconfig". Velg så fanen "boot" og bruk de knappene som står der til å endre med. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Hvordan vet jeg hvilken av de det er? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du skal fjerne den som du ikke velger under oppstarten? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 C:\boot.ini Tusen takk for at du tar deg tid til å lese hele posten før du kommer med slike uttalelser. Det gjør livet så mye enklere for oss alle... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 nå er vel boot.ini fila di noe sånn som dette: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect du skal fjerne den andre Windows XP linja der. dvs. denne: multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Mer info om boot.ini filen finnes her:http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;289022 Endret 3. september 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Egenskaper for min datamaskin -> Advanced -> Settings -> Edit -> fjern det du ikkje skal ha. (dette dersom du ikkje finn boot.ini ) Edit: Som i linken til Thorsen Endret 3. september 2004 av Denethor Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 jaja, nå bør han vel finne den riktige linja som han skal slette i boot.ini Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Ja takk for hjelpa... Jeg skjønte det nå.. hehe Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Fint at du fant utav det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå