Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og tellerskritt planlagt?

Anbefalte innlegg

Skal ikke banne og sverte over telenor her, men var en liten ting jeg kom til å tenke på når jeg hørte at telenor skulle begynne med tellerskritt el.lign. på sine linjer.

Etter det jeg har skjønt, er telenor eneste leverandør av xDSL i Norge som bruker brukernavn/passord for å koble opp. Er det noe saklig grunn til dette, eller har de hatt en plan i lange tider om å få sin ADSL til å bli "dial-up" med tellerskritt, betaling for antall mB nedlasta eller lignende? Eller er det andre tekniske grunner til å bruke brukernavn/passord for å koble opp?

Jeg er på ingen måte ekspert på området, men det jeg har greid å få med meg tilsier at telenor er ganske så slue i en del saker, f.eks. reklameringa for ADSL fra Telenor som har gått: "betal aldri mer et tellerskritt".. nei vel? Ser jo ut som om vi må det nå da, eller så må jeg bytte abonnement, men jeg har fortsatt mange måneders bindinstid igjen, og har ikke lyst til å betale flere tusen til telenor for internett som jeg ikke bruker pga. at de har endret planene sine, eller iverksatt dem, ikke veit jeg.

Ps.: Kunne sikkert posta det her i en annen "jeg-hater-telehor/stjelnor/hva-de-enn-blir-kalt-post", men gjør ikke dette pga. at jeg faktisk har et par spørsmål som jeg i alle fall synes er sånn halvsaklige :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns det er litt mistenkelig, tungvint for brukeren også.

Dere som har adsl fra telehor, det vil ikke skje noe med det dere betaler da stjelenor ikke kan endre kontrakten i kontrakts tiden, i så fall kan du si opp med en gang, eller bare betale det du ble lovet når du underskrev.

Med andre ord, du kan surfe trygt videre logget på hele døgnet.

Er glad jeg slipper å tenke på dette, har Nextgentel.

mvh Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...