smeboe Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dette er en tråd der vi skal fremheve den originale norske(islandske) diktformen, kvadet. Litt om kvadet: Kvadet sier noe om din mening politisk, eller om ting og tang, skildrer hendelser, personer eller ting Kvadet er skrevet på diktform, gjerne med litt rim (bokstavrim, enderim(som man ikke hadde i vikingtida)), er ikke altfor langt, og det kanskje viktigste er å bruke et vanskelig, gjerne nynorsk språk, og ikke si ting rett ut! Mitt (ironiske) bidrag: Kong Harald sterke krigar av noregs rike slo svenskanes svikarhær støtt ned dit nidingane bur. Vel, klarte ikke å bruke noe særlig rim, ei heller skjule hendelsen i kvadet, men dette var et eksempel for å få igang de små kvadgrå hos dere andre, som sikkert har noen gullkvad på lager. Kved ditt kvad nå! her! idag! KVED! (fikk ideen fra skolen, har om sagaer nå) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 La meg gjette, du har måttet lese Soga om Gunnlaug Ormstunge på skolen? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 La meg gjette, du har måttet lese Soga om Gunnlaug Ormstunge på skolen? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Trådstartar gjel om bok å lesa men ska ein ha æra må ein sverdet kvessa. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 La meg gjette, du har måttet lese Soga om Gunnlaug Ormstunge på skolen? Vi måtte lese den om Gisle Sursson vi, kjedeligste boka jeg noen gang har lest Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har AKKURAT lest Gunnlaug Ormstunge selv. Er ingen "skald" jeg, så .. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 La meg gjette, du har måttet lese Soga om Gunnlaug Ormstunge på skolen? Jeg holder også på med det. Kommet til side 29 av 37 nå Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Trådstartar gjelom bok å lesa men ska ein ha æra må ein sverdet kvessa. Hehe.. dritbra.. -men hva betyr gjel?? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 La meg gjette, du har måttet lese Soga om Gunnlaug Ormstunge på skolen? Vi måtte lese den om Gisle Sursson vi, kjedeligste boka jeg noen gang har lest Hørtes farlig kjedelig ut. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 La meg gjette, du har måttet lese Soga om Gunnlaug Ormstunge på skolen? Vi måtte lese den om Gisle Sursson vi, kjedeligste boka jeg noen gang har lest Hørtes farlig kjedelig ut. Den er livsfarlig. Har lest den selv. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) ... Endret 4. september 2004 av Same- Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det kvad du no ska få høyre E ikkje noke førr di mor sine øyre i tjue dagar har eg gravd køl no e det faen meg på tide med høl inn mellom bena på kvinnen den fagre vil eg stikke min lille og sæden min lagre jenta trur eg bare tulle men lite anar hu at eg i rompa hennar snart skal knulle arbeid har gjort meg kåt eg har svettet og slitt ei fitte så våt og snart dekket i hvitt :D Kommer kanskje mer seinere !! LOLOL *leke med apen* Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det kvad du no ska få høyre E ikkje noke førr di mor sine øyre i tjue dagar har eg gravd køl no e det faen meg på tide med høl inn mellom bena på kvinnen den fagre vil eg stikke min lille og sæden min lagre jenta trur eg bare tulle men lite anar hu at eg i rompa hennar snart skal knulle arbeid har gjort meg kåt eg har svettet og slitt ei fitte så våt og snart dekket i hvitt :D Kommer kanskje mer seinere !! LOLOL *leke med apen* Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 -men hva betyr gjel?? Et gjel er en fjellkløft, enkelt og greit. Det er ihvertfall den eneste betydningen jeg vet av ordet, men det kan neppe være dette vår "kveder" siktet til. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 *pervokvad* Hæhæ. Herlig. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Litt ot, men har sans for "gamle kinesiske ordspråk": Skal du bli stor som en hus må du trene tung som en tog Lenke til kommentar
consilium Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Det kvad du no ska få høyre E ikkje noke førr di mor sine øyre i tjue dagar har eg gravd køl no e det faen meg på tide med høl inn mellom bena på kvinnen den fagre vil eg stikke min lille og sæden min lagre jenta trur eg bare tulle men lite anar hu at eg i rompa hennar snart skal knulle arbeid har gjort meg kåt eg har svettet og slitt ei fitte så våt og snart dekket i hvitt :D Kommer kanskje mer seinere !! LOLOL *leke med apen* Word. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå