Debauchery Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg har XP-M 2400+ 35W. Noen som vet hvordan man deaktiverer PowerNow!? Når jeg kjører den på stock speed (14x133) virker alt som det skal, og ved multipliere fra 12.5 og lavere blir PowerNow! eller SpeedStep (husker ikke hva det heter) deaktivert. Hvis jeg stiller multiplier over 12.5 når jeg klokker, blir multiplier satt ned til 5-6 når jeg ikke driver med noe spesielt. Problemet er at den ikke stiller seg tilbake når jeg starter applikasjoner som Prime95, Doom 3 eller Unreal Tournament 2004. Det er ufattelig irriterende, for jeg får ikke stilt FSB stort høyere enn 190-195. Finner ingen option for å slå av denne i BIOS heller (Asus A7N8X-Deluxe med 1007 Über-BIOS). Noen som vet råd? Endret 9. september 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 *Bump* Ingen som vet hvordan man disabler PowerNow! på stasjonære maskiner? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har du kanskje en funksjon i bios som heter cpu thermal throttling og som står på 50% ? Prøv å sette den på disable. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå