Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg tråløst kort å ruter, plugga i alt som skulle til, å så var Wlan opp å kjørte, men så skulle jeg mekke kryptering, å da gikk alt til helvette, jeg satt på WEP kryptering, å etter det så får jeg ikke kobla meg til nettverket, heller får jeg ikke konfigurert Wlan rutern, jeg har også prøvd å restarte rutern, men til ingen nytte

Hva gjør jeg nå!? jeg trenger desperat HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst konfer du routeren via kabel, da har det ingen betydning om du tabbet med krypteringen. Så poster du igjen og forteller om du får det til å fungere uten kryptering.

EDIT: Hvis det ikke er praktisk mulig, RESETTER du routeren istedet for å reSTARTE den. Da vil alle instillinger gå tilbake til default. Hvis routeren støtter WPA, bruker du det istedet for WEP. Litt lettere å sette opp, og mye sikrere.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Først og fremst konfer du routeren via kabel, da har det ingen betydning om du tabbet med krypteringen. Så poster du igjen og forteller om du får det til å fungere uten kryptering.

EDIT: Hvis det ikke er praktisk mulig, RESETTER du routeren istedet for å reSTARTE den. Da vil alle instillinger gå tilbake til default. Hvis routeren støtter WPA, bruker du det istedet for WEP. Litt lettere å sette opp, og mye sikrere.

jeg mente at jeg hadde RESATT rutern

Lenke til kommentar

For å resette de fleste Routere så gjør du slik: Du tar strømmen til routeren, setter kablen som gir routeren nett( altså den som kommer fra ADSL-Routeren), inn i en av de vanlige nettverksportene. og gir routeren strøm igjen. Vent 10 sek og ta så strømmen atter en gang. Sett kablene slik de skal og gi routeren strøm igjen.

Alt bør nå være tilbake til scrach og du kan logge deg på den igjen med IP-adressen den har.

WOPPA!!!

The great are great, but the loosers are bigger
Lenke til kommentar
For å resette de fleste Routere så gjør du slik: Du tar strømmen til routeren, setter kablen som gir routeren nett( altså den som kommer fra ADSL-Routeren), inn i en av de vanlige nettverksportene. og gir routeren strøm igjen. Vent 10 sek og ta så strømmen atter en gang. Sett kablene slik de skal og gi routeren strøm igjen.

Alt bør nå være tilbake til scrach og du kan logge deg på den igjen med IP-adressen den har.

WOPPA!!!

The great are great, but the loosers are bigger

Det du sa funker rett og slett ikke, når jeg sjekker rutern configen, så er det ingen ting som har blitt stilt tilbake til default, jeg har trykket på RESET knappen bak i rutern, men det funker heller ikke!

Lenke til kommentar

Du finner denne nede på System Trayet hvis du har valgt at du skal vise wireless når det er nett tilgjengelig. Du trykker da bare på wireless koblingen og da får du opp wireless connection status, og der skal du kunne velge at du skal koble deg til selv om det er usikret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...