Gå til innhold

Overklokke Creative Geforce TI 4400

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et TI 4400 kort fra Creative grunnet den lave prisen, og at jeg hadde lest at det skulle være overklokkings-vennlig.

Det første som slo meg var den utrolig bråkete vifta!

Den overdøvde alle andre komponenter i PC'en min som jeg har Støyisolert og satt inn støysvake vifter fra Zalman i.

Jeg så meg litt rundt etter komponenter og leste at noen hadde brukt en Titan chipsetkjøler i kobber, og at noen andre minnekjølesettet fra Thermaltake.

Begge selges av Microplex.

Det jeg lurte på om hvor stor kjølevene disse komponentene har, og om noen kunne opplyse meg hvor mye de har klart å stabilt overklokke Creative sitt TI 4400 kort til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med ThermalTake kjøleribber på mitt Creative GF4 Ti4400 klarer jeg 688MHz på RAMen uten artufacts. På 702MHz er kortet fremdeles stabilt, men med masse artifacts i programmer og spill som bruker DirectX 8.1 effekter (Pixel/Vertex Shader osv.).

GPUen på mitt kort klarer 306MHz stabilt, spill og andre 3D-programmer klikker helt ved 310MHz. Jeg får IKKE fjernet GPU-kjøleren (pga. de nye plastholderne), noen som har tips om hvordan å fjerne denne?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan du fjerner dem men på mitt kom det med bare den ene pushpin'n på... Hmmm!

Av en eller anne grunn kom jeg opp i 330690 uten extra kjøling på fredag (da jeg fikk det å var på LAN) men ikke nå lenger nei :sad:

Nå kjører det megastabilt på over Ti4600 så jeg burde vel være fornøyd!

Lenke til kommentar

Bruk en liten tang til pushpinnen. Dra den bare rett ut, men vær varsom. Det var dette jeg gjorde i alle fall. Jeg har forøvrig ikke klokket kortet, ville bare ha mindre støy. Det fikk jeg med Titan chipsetkjøler i kobber fra Microplex. :smile:

Lenke til kommentar

Dette er sikkert nevnt før, men:

Er det noen som har sett noen guider/tester av diverse Chipset-vifter/kjølere på Geforce TI 4x00?

Kan dere gi meg noen linker?

------- Cybermantix -------

"If it works, overclock it"

---------------------------

AMD Athlon XP2000+ :smile:

512 MB PC2700 DDR RAM

Asus A7V333 RAID

WD Caviar SE 120GB/8MB

IBM Deskstar 46GB

Creative Geforce TI 4400

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-05-14 13:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...