Gå til innhold

Ip telefoni = ikke lettvindt

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt ip telefon adapter fra telio. trodde det var bare å plugge i så ordnet alt seg, men så enkelt var det nok ikke. Og siden jeg har innebygget router i modemet fra firstmile og wlan med innebygd router skulle ikke dette være så enkelt. Ringte support og fikk greie på at dem ikke hadde noe bra erfaring med 2 routere. Det er imdlertidig ikke aktuellt å fjerne wlan'et. Derfor er ip telefoni noe man bør vente med spør du meg. Til det kommer noen bedre løsninger. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo:

1. Selge wlan-ruteren og kjøpe deg et access point.

2. Bruke kun wlan-ruteren? - (Vet ikke hvordan oppkoblingen til firstmile fungerer).

3. Hvis du må benytte ruteren til firstmile for å koble opp, så kan du sjekke om det finnes noen passthrough-funksjon på den...

Lenke til kommentar
nå har jeg endelig fått opp det trådløse nettet. Da skal jeg neimen ikke selge det. jeg må gå igjennom firstmile modemet og til wlan routeren. er ikke accesspoint og wlan router det samma a. Eller innebygget mener jeg.

Det er ikke det samme nei. Et accesspoint er i praksis en trådløs hub.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
:!: [quote]hvorfor er du det din svake person[/quote]

Er litt enig med begge; Kundesupport er til for å brukes, men hver dag i en mnd er vel litt ekstremt...

Uansett, jeg sliter og litt med ip-telefonen. Jeg kjører trådløs analog telefon gjennom en 3com router/aksesspkt med Telio. Sliter med at lyden blir veldig metallisk av og til. Oppkoblingen når jeg ringer stemmer ikke alltid heller.

Men ip-telefoni er jo bare på beta-stadiet forsåvidt så...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...