Gå til innhold

Windows XP SP2 -- erfaringer/problemer?

mbst

Anbefalte innlegg

Som mange andre har jeg lest om alle problemene Windows XP SP2 medførte. Programmer og spill fungerte ikke lenger som de skulle.

Lurer derfor på om noen her har installert SP2 og om de har opplevd problemer, og om problemene lot seg løse (hvordan? hvor enkelt?).

Hvis feks en del problemer kom av Windows-firewallen, så lurer jeg på om det lot seg fikse ved å disable den (og heller bruke en annen).

Hva med Norton Antivirus/Personal firewall? Leste om kompatibilitetsproblemer, men hva sier deres erfaringer om dette?

Ønsker jo ikke å installere SP2 hvis det vil medføre problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installerte XPSP2 med en gang Final-versjonen kom. Den har kjørt hele tiden uten ett eneste problem. Har bare godt å si om SP2 jeg i hvert fall. Det jeg tror er fort gjort å glemme; Er at hvis man følger med på forumer, news, og andre steder folk uttrykker sine meninger om SP2, så kan man fort få inntrykk av at "alle" har problemer og at SP2 har kræsja nesten hver eneste maskin den har blitt installert på. Det man ofte ikke tenker på, er at disse innleggene kanskje bare utgjør 0,0001 promille av de som totalt sett har installert SP2, og fra de som_ikke_ har problemer, så hører man naturlig nok ingenting.

Så konklusjonen er antagelig; XPSP2 er en gjennomtenkt/testa oppdatering, som ikke skaper så mange problemer, sett i den store sammenhengen

Lenke til kommentar

jeg har heller ikke hatt noe problemer med SP2 på mine pc`er. har 2 datamaskiner med Sp2 jeg. en som jeg har programmer på sånn testing og sånn på og den andre er hovedboksen min. ingen av de pc`ene har problemer. jeg har heller ikke problemer med det trådløse nettverket. å ingen av de programmene som står på den lista som er på nett klikker hos meg. jeg har blant annet Norton, MS Office, (har hatt MSN Messenger, men bytta) og en rekke andre programmer som er på den lista. ingen av disse programmene har klikka hos meg. så jeg lurer litt på hva MS har skrevet den lista for :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...