Gå til innhold

1557 vs cl 56


kri84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hatt min Tundra i to dager no og er veldig fornøyd både med ytelse og kvalitet. Den ser mye råere ut i virkeligheten enn på bildene jeg har sett, og pga mørkere farge og "spissere" design, virker den en smule mindre enn CL56.

 

Veldig lett maskin, og med stor og fin skjerm (herregud, 1400x1050 på en 15" :dribble:, og jeg som bruker kun 1280x1024 på min 19" CRT..).

 

Noen få skår i gleden;

 

-En enslig død pixel nær midten av skjermen. Kan ikke klage, men litt teit at den er blåfarget og ikke svart. Men fokuserer man på det som faktisk SKJER på skjermen og ikke ser på selve skjermen, er den usynlig.

 

-DVD+RWen virker ikke helt god. Ofte må man dytte på skuffen for å få maskinen til å reagere på at jeg har satt i en cd. Og den nekter å lese av enkelte brente DVD-plater (min 3+ år gamle DVDspiller på den stasjonære gjør det samme). Men stort sett funker den veldig bra.

 

Men ellers er jeg veldig fornøyd. Ytelsen er prima, spiller Far Cry i 1024 med alt på fint akseptabelt "medium", Morrowind i 1280x1024 (uten realtome shaddows), Battlefield vietnam i 1024 med alt på High, etc :love:

Lenke til kommentar
Hatt min Tundra i to dager no og er veldig fornøyd både med ytelse og kvalitet. Den ser mye råere ut i virkeligheten enn på bildene jeg har sett, og pga mørkere farge og "spissere" design, virker den en smule mindre enn CL56.

Regner med det er 1557 du har da.

Var CL56 jeg lurte på egnetlig, vet åssen 1557 ser ut. Men vi skal ha CL56, bortsett fra kompisen min som heller vil ha 1557 (selv om vi får CL56 til samme pris) for han synes 1557 ser kulere ut. Men så har vi ikke sett CL56 i virkeligheten. Derfor hadde det vært kjekt med noen flere bilder (som noen av dere har tatt?).

 

Forøvrig har vel du en annen brenner enn det vi får, når vi bestiller fra whitebox.

Lenke til kommentar

Etter å ha tenkt mye fram og tilbake og vurdert CL 56 mot 1557GLS, falt valget på CL 56 og min 1557 ble avbestilt på netshop.

 

Valgte CL 56 istedenfor fordi den er mer solid bygget, noe jeg synes er et godt argument... jeg får samme specs til samme pris, bortsett i fra at jeg måtte gå ned fra 1,8 til 1,7 på CL56, men er ikke noe big deal... Dessuten synes jeg etter å ha sett de utlagte bilder fra "wh1te" synes jeg maskinen både ser og virker mer solid og tøffere...

 

Uansett, begge maskinene er et bra valg, derfor vanskelig å velge. Byggekvalitet var vel mest avgjørende for mitt tilfelle....samt at cl56 maskinen er veldig stillegående... =)

 

Hva velger du? hehe

Lenke til kommentar

Da sitter jeg å skriver på min nye cl56. Er storfornøyd! fikk den på onsdag, men måtte reise bort så jeg fikk først tatt den i bruk idag. Har en liten pixel-feil helt nederst på skjermen, men den er ikke død så jeg skal prøve å masere den bort. Sånn ellers så er det ikke noe merke på lokket til pc-en, ala whitebox, noe som gjør at det ser utrulig stygt ut. Egentlig bare en bagatell, men jeg skal få fikset det. ... kommer mer når jeg har fått prøvd den litt ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...