Gå til innhold

Angre på partisjonering?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å formatere pc'en min da det er blitt en del tull med den i det siste og jeg er lei all møkka innpå! Det jeg lurer på er;

Har delt opp harddisken på 120GB inn i 3 deler...Bruker er til XP Pro,en til private ting og en til spill,musikk etc. Når jeg reformaterer den vil jeg gjerne gjøre om slik at jeg har kun 2 partisjoner. Er dette mulig? Og blir alt slettet da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare slå sammen de med private filer og underholdning på? Det er vel det mest naturlige om du ikke har behov for å ha systempartisjonen større. Har vanskelig for å tro at du mister dataene dine ved å gjøre dette, da ville vel nesten poenget med funksjonen være borte. Om du deler en partisjon i to lages det kun en ekstra partisjon av den plassen som er ledig på partisjonen du skal dele.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare slå sammen de med private filer og underholdning på? Det er vel det mest naturlige om du ikke har behov for å ha systempartisjonen større. Har vanskelig for å tro at du mister dataene dine ved å gjøre dette, da ville vel nesten poenget med funksjonen være borte. Om du deler en partisjon i to lages det kun en ekstra partisjon av den plassen som er ledig på partisjonen du skal dele.

Jepp,det var d jeg tenkte på også....Lage 2 partisjoner; en til XP på 15GB, og resten til alt det andre...Da flytter jeg først over alt det private til spill og sånt. Er det bare å prøve seg fram etterpå da?

Lenke til kommentar

Ok,nå er jeg lei...Fikk endelig frigjort nok til å "merge" privaten sammen med den store disken....Setter igang PartitionMagic, den rebooter pc'en for å starte...Men under "mergingen" får jeg opp en feilmelding som sier noe som: "crossed link files found" og "error"...Skjønner ingenting,har jo flytter alt fra privat-disken over til den store disken.. Da skal vel ingen filer fra de forskjellige diskene ha noe med dette å gjøre? *Forvirret* :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...