Gå til innhold

Skumleste film du har sett

embark

Anbefalte innlegg

The Shinnig er ikke spesielt hyggelig akkurat....

Synes den er ganske skummel, skvatt ganske mye av den egentlig.

The Shining er en veldig bra film. Den er kanskje ikke skummel på samme måte som f.eks Texas Chainsaw, men den er veldig creepy.

Den badekar-scenen sitter igjen som et stygt minne fra barndommen :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I rett rekkefølge:

Blairwitch Project

The Ring

Alien 2

Alien 1

Villmark

Skygge fra fortiden

Poltergeist (så den da jeg var liten guttunge)

Ser at mange drar frem Texas Chainsaw Massacre. Synes den ble så gjennom-hollywood at den bare ble teit. Dårlige skuespillere var det også...

Lenke til kommentar
Hvor skummel filmen er, eller rettere sagt oppfattes, har veldig mye med settingen rundt deg.

Så sant, så sant! Husker jeg så Alien i 7de eller 8ende helt alene i et mørkt rom midt på natten. Det var skummelt. :!:

EDIT: Dere kan glede/grue dere til mars til neste år. For da kommer The Ring 2 :w00t:

Endret av fragmaster Jay
Lenke til kommentar
The Blair Witch Project  :scared:

:yes:

Enig.. Lenge siden jeg så den, men klarte ikke å se hele, så jeg måtte bare gå :p

Eneste som var skummelt med Texas Chainsaw massacre var i slutten, da de viste klipp fra virkligheten. Bør vel kanskje legge til at det var den nye jeg så..

Så nettopp The Village på kino, hadde sinnsykt store forhåpninger til den, da den ser dritskummel ut på traileren! Men ble gaaanske skuffa... :thumbdown:

Lenke til kommentar

"The Fog"

musikken gjør sitt.. skuespillerne gjør resten.

meget stemningsfull og skummel..

Har blitt mindre skremt av de nyere grafikk filmene..

Men Event Horizon var bra gjennomført

Fear X var også uhyggelig (BRA), selv om dette er mer thriller.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Mine skummleste filmøyeblikk er:

-The Ring :cry: (så denne en mør kveld, med sourround-annelegget på full guffe...slo til slutt av annlegget, og nøyde meg med tv-lyd :blush: )

-Alien :( (Så denne første gang som 7åring! kan vel trygt si at det var en skremmende opplevelse)

-Poltergeist:no: (Samme som oven! 7åringer skal ikke se sånne filmer :) )

-The shining :ermm: (Denne så jeg faktis for første gang for bare drøye to år siden! Skal si det var stemningsskapende med snøkov utafor stuevinduet :ermm: )

-Signs (Hva er vel ikke skremmende med en alien invasjon!!)

Andre filmer jeg har grøsset til, men dog ikke like mye som overnevnte:

-The Haunting (Liker tanken på det gigantiske huset. Gir meg gåsehud)

-The Sixth sense (creepy stemning hele filmen igjennom med en suveren og overraskende slutt)

-What Lies Beneath (Så denne på kino føste gang. Tror det var med på å gjøre denne til en grøssende opplevelse)

-The others (I samme klasse som The Sixth Sense, men kanskje ikke like skummel. Den creepye stemningen er likevel tilstede gjennom hele filmen)

-The Lawnmower Man (Litt sær film, men synes likevell den er ganske skremmende! Noen som er enige med meg? :D......man kan jo håpe )

-Stephen King's The Mangler og Rose Red (Er ikke kvalitetsfilmer, men jeg liker dem passe godt)

Har sikkert glemt en eller annen film, men er allerede for mye blablabla og skriveleif her, så nå får det være nok :yes:

Lenke til kommentar
bowling for colmbine, jeg ble redd når jeg så at michael bare åpna en konto i en bank og fikk et våpen i handa!!!!

Vel, den samme trøsten går ut til dere alle: slapp av, det er fiksjon ;)

Alien, The Ring og Sixth Sense skremte meg veldig! Jeg har ikke sett Eksorsisten ferdig, det greide jeg ikke. Den ødela meg helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...