Gansmoe Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Er det noen programmer jeg kan bruke for å legge inn nøkkelord i bildene mine, som jeg også kan bruke for å søke frem bildene. Hvis jeg for eksempel har bildet av bilen min vill jeg kunne legge inn "bil, opel, vectra, osv" som nøkkelord. Jeg holder på å bygge opp et filarkiv på flere tusen bilder i et lokalt nettverk. Derfor er jeg avhengig av at nøkkelordene jeg legger inn forr å søke på ligger i selve bildefilen, (ikke i en database til bildeprogrammet, slik de fleste programmer fungerer.) slik at andre maskiner i nettverket også kan søke på bildene. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tviler på at søk fungerer, men Adobe PhotoShop har en slik egenskap. Muligens Paint Shop Pro f.o.m. v 8? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hm, leste en test av FotoStation vs. Cumulus, - ET av dem lagret informasjonen i EXIF. - Tror det var FotoStation, men det kan du jo raskt finne utav med Google. Ellers kan du jo lage et slikt program selv, - jeg har et greit kommandolinjeprogram som heter "exif", - det finnes sikkert til Windows også, - er litt vanskeligere å skrive script o.l. i Windows, men det går jo. Fins sikkert gratisalternativer også, - et godt Google søk vil fikse biffen :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå