Gå til innhold

Tilbakebetaling ved retur, hvem skal betale frakt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er en DOA så skal webshop dekke alle utgifter.

Altså skal kunden slippe å lide for det. Det vil si at man altså får en ny vare tilsendt av butikken.

Ønsker man derimot pengene tilbake i stedet for ny vare (angrerett) så må kjøper selv dekke sum for sending tilbake til webshop.

Lenke til kommentar
Om det er en DOA så skal webshop dekke alle utgifter.

Altså skal kunden slippe å lide for det. Det vil si at man altså får en ny vare tilsendt av butikken.

Ønsker man derimot pengene tilbake i stedet for ny vare (angrerett) så må kjøper selv dekke sum for sending tilbake til webshop.

Bra opplysning. Tror mange blander dette her ;)

Og en gang for alle. DOA er Dead On Arrival og ikke Defect hehe..

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det som ofte er problemet med såkalte DOA problematikk hvor ikke varen er 100% defekt, men bare funker ikke som den skal hos deg. Eks. et hovedkort, en rambrikke, cpu, etc. som oppfører seg litt merkelig.

Da krever ofte butikken at du sender den til de på din kostnad og for testing. Og hvis de mener den "funker godt nok" eller som den skal i sine tester, så sender de den tilbake også på din regning og sier at varen er ok.

Så er det noe feil så lønner det seg å bruke angrerette med en gang og kun betale for frakt en vei...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det som ofte er problemet med såkalte DOA problematikk hvor ikke varen er 100% defekt, men bare funker ikke som den skal hos deg. Eks. et hovedkort, en rambrikke, cpu, etc. som oppfører seg litt merkelig.

Da krever ofte butikken at du sender den til de på din kostnad og for testing. Og hvis de mener den "funker godt nok" eller som den skal i sine tester, så sender de den tilbake også på din regning og sier at varen er ok.

Så er det noe feil så lønner det seg å bruke angrerette med en gang og kun betale for frakt en vei...

Da gjør butikken noe de ikke har lov til.

Hvis det er noe galt med produktet fra dag 1, blir det definert som DOA.

Ihvertfall av de seriøse.... :yes:

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ville bytte med ett connect3d vivo kort som koster 100,- mer + moms og det hadde de ikke mulighet ti, enda jeg tilbød meg å betale mellomlegget (selv om jeg syns det var litt surt). Hadde man derimot tatt i betraktning de 300,- jeg har betalt i frakt så hadde jeg kommet godt innenfor denne grensen. Når jeg ringte til psdata fikk jeg beskjed om at jeg selv måtte stå for frakten, altså har jeg betalt 300 kr for absolutt ingenting. Syns det er veldig rart.

Det det ender opp med nå er at jeg har 300 kr mindre å kjøpe kort med i tillegg til ventetiden før jeg får pengene tilbake.

Lenke til kommentar

connect3d vivo kort ?mener du ati..

men ikke vær redd får og stå på,og forlang alt dekket når de klarer og sende deg defekt kort.ps.data er jo ok webshop,men synes de er ufattlig treige.måtte vente en mnd på retur,og maile dem en uke får og få pengene tilbake..

hvorfår skal du dekke frakt,når de har gjort en feil.

forlang alle pengene tilbake innom 2-3 dager og kjøp til en annen webshop,da tenker jeg de våkner opp.

Lenke til kommentar
connect3d vivo kort ?mener du ati..

men ikke vær redd får og stå på,og forlang alt dekket når de klarer og sende deg defekt kort.ps.data er jo ok webshop,men synes de er ufattlig treige.måtte vente en mnd på retur,og maile dem en uke får og få pengene tilbake..

hvorfår skal du dekke frakt,når de har gjort en feil.

forlang alle pengene tilbake innom 2-3 dager og kjøp til en annen webshop,da tenker jeg de våkner opp.

Joda.. de virker hyggelig og grei og jeg syns ikke de har behandlet meg dårlig på noen måte. Det er kun dette med frakten som gjorde meg usikker. Syns det virket veldig rart og litt urettferdig :p Føler jeg har krøllet sammen 300 kr og kastet dem ut vinduet, i tillegg til all tiden jeg brukte for å teste kortet i forskjellige maskiner med forskjellige PSU'er osv.

Men du har sikkert rett. Skulle bare ønske jeg visste litt mer om hva som er vanlig hos andre webshopper.

:Edit Og ja Traxco jeg mente ATI. Selv om jeg aller helst ville hatt ett 6800GT f.eks er det ingen på lager. Kun X800 pro med og uten VIVO.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...