Tfosheim Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 MS får foten innenfor Blu-ray Microsofts WMV9-baserte VC-1-kodek blir en av to fremtidsrettede HDTV-kodeker som inkluderes i BD-ROM-spillere og disker. Den andre er MPEG-4 High Profile, som sikrer formatet mot å bli "monopolisert". Les artikkelen her Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Gode nyheter. Det så ut som de ville velge MPEG2 en stund, noe som ville ha gitt langt høyere bitrate for å få samme kvalitet, og mindre video/kvalitet per disk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Gode nyheter. Det så ut som de ville velge MPEG2 en stund, noe som ville ha gitt langt høyere bitrate for å få samme kvalitet, og mindre video/kvalitet per disk. Ja, nå har de jo tilogmed to "skikkelige" formater å velge mellom. Mpeg-2 begynner å bli i slappeste laget. AtW Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 http://www.optware.co.jp/english/what_040823.htm Er vel en verdig konkurrent til HD-DVD og BD_ROM tenker jeg =) Men nå var det vel Microsofts WMV9-baserte VC-1-kodek dette handlet om. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dere skriver at VC-1 er en lukked codec. Ifølge digi.no er VC-1 en open codec som tilsvarer den lukkede VC-9 codecen WMP bruker. Hvem av dere har rett? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hvis jeg fortstår dette rett, og at Microsoft lukkede codec blir standard på fremtidens film-medium, går jeg tilbake til VHS-kassetten istede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå