larsegg Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hei, jeg har fått meg sapphire radeon 9800-kort. installert alt som fulgte med og oppdatert driverne. men når jeg skal spille så opplever jeg at deler av grafikken blir bare firkantet. ofte røyk eller vann. og når overflater kommer nærme. dette skjer både på doom 3 & far cry. og er veeeeldig irriterende. noen som har opplevd samme problem? noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Mvh Lars Erik Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Uninstallerte du driverne til det gamle grafikkkortet? prøv å uninstallere driverne du har nå og legg dem inn igjen på nytt. Lenke til kommentar
lerun Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hvis du hadde tatt et søk hadde du sikkert funnet noe, men et hint er VARME. Det er for varmt inne i kabinettet ditt....altså kortet får ikke nok kjøling, selv om det sitter vifte på kortet så vil den ikke kjøle hvis den bare har varm luft å jobbe med. Minnet trenger også litt beveglig luft slik at varmen blir transportert vekk fra kortet..... kjøling kjøling kjøling. Veldig viktig. Vet ikke hvordan kabinettet ditt ser ut med vifter og sånn, men Pro kortet produserer MYE varme og dette må vekk. Lerun Lenke til kommentar
tøs Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Gå til Ati.com, og last ned de nyeste driverne.. Avistalere de gamle driverne før du legger til de nye! Lenke til kommentar
Morp[]eus Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Kan ikke si at jeg støtter opp det med varmen,kjører selv et 9800pro kort i et Aopen Barebone kabinett. Funker fett det Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Bruk også Driver Cleaner før du installerer ny driver. Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Kan de skyldes varme når det bare er på røyk og vann? skal prøve med driver cleaner og nye drivere igjen :-) Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hvis du hadde tatt et søk hadde du sikkert funnet noe, men et hint er VARME. Det er for varmt inne i kabinettet ditt....altså kortet får ikke nok kjøling, selv om det sitter vifte på kortet så vil den ikke kjøle hvis den bare har varm luft å jobbe med. Minnet trenger også litt beveglig luft slik at varmen blir transportert vekk fra kortet..... kjøling kjøling kjøling. Veldig viktig. Vet ikke hvordan kabinettet ditt ser ut med vifter og sånn, men Pro kortet produserer MYE varme og dette må vekk. Lerun Nei fy, kan ikke bare påstå slike ting Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Nå har jeg avinstallert tidligere drivere, lagt inn nye; samme problem fortsatt. andre muligheter? L-E Lenke til kommentar
Morp[]eus Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Hvilke instillinger kjører du på 3d kortet da? Hadde du doom III og far cry installert før du kjøpte 3d kortet? Hvis du hadde det kan du prøve å avinstallere spillene og instllere dem på nytt. Hva med oppdateringer på far cry?Hvilken versjon kjører du,anbefaler å kjøre nyeste patch. Mvh Benny Endret 3. september 2004 av Morp[]eus Lenke til kommentar
c-man Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hadde samme problemet som deg - med mitt PC 9800 pro kort. Dette kortet har imidlertid en arctic cooler vga-kjøler, og jeg har 5 vifter i kabinettet, så jeg kunne ikke tenke meg at det var varmen som gjorde dette. Det som var min flaskehals var minnet. Jeg hadde 512mb ram, men bare pc2100 (266mhz), og et hovedkort som bare støttet 4x agp. Etter bytte av hovedkort og minne til 1gb (400mhz) og ny installasjon av far cry så flyter grafikken som den skal, uten misfarginger og firkanter og andre uhumskheter. Derfor lurer jeg på maskinvarespec'en din. Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 jeg har 1024mb ram, men HK støtter vel bare 4 X agp tror jeg. bus 266-300 mhz vil jeg tro.. får bestille meg nytt HK og CPU kanskje da. noen anbefallinger? Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 AGP4X, and PC2700 . der har du harde fakta om HK. må jeg kjøpe meg nytt? L-E Lenke til kommentar
lerun Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hehe, kanskje jeg ikke var klar nok. Det er som regel noe kvalitetsforskjell når det kommer til minne og hvilke klokkehastigheter disse tåler. Kan faktsik være en av minne brikkene som ikke får noe kjøling i det hele tatt. [Nå kommer sikkert mange av dere til å mase om at dere ikke har noe kjøling på minnet og alt funker fint, ja det kan hende det men kvalitetsforskjellen på minne er ganske stort] Vet om folk som uten problem kan klokke opp et 9800Pro kort til XT hastighet uten problem (selv uten kjøling), så er det de som ikke får dette til selv med kjøling. Så hvis du prøver å klokke ned minnet en del for å se om problemet forsvinner. Kan være en mulig sjekk. Pluss det kan også være for dårlig kontakt mellom kjøleren og GPU noe som bidrar til mindre optimal varme overføring... Som regel de som har hatt problem med artifacfts har det kokt ned til varme problem til slutt....enten ved at minnet ikke klarer klokkefrekvensen (f.eks ved å kjøle ukjøla minne). Jaja, fortjente å få hodet bitt av, men er litt lei av dette spørsmålet. Fordi varme er noe som man sjekker sist etter at man har prøvd alle type avinstallering og reinstallering. Men vola, litt høyere hastighet på viftene, el obs liten glippe mellom kjøleren og GPU, el brukt for mye kjølepasta (isolerer istede). Selv om dette er et fabrikk kort kan de også gjøre feil. Når mitt kort kom og jeg tok av kjøleren var det lasset på med kjølepasta noe som er FYFY... Sorry for den skarpe tonen i sted... hadde ikke fått dagens sukker rasjon Lerun Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 nå fremstår jeg sikkert som dum og uviten her. men hvordan clocker jeg ned minnet på et skjermkort? takk for mye bra respons :-) Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) nå fremstår jeg sikkert som dum og uviten her. men hvordan clocker jeg ned minnet på et skjermkort? takk for mye bra respons :-) det kan du gjøre med feks rivatuner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 http://www.guru3d.com/rivatuner/ eller radclocker: http://users.adelphia.net/~webspace/RadClocker2012.zip http://www28.brinkster.com/chrisww1942/ (hjemmesiden til radclocker) eller last ned radlinker fra samme sted som ovenfor, som har mulighet til over- underklokking og det å lage profiler til forskjellige spill, sånn at hvert enkelt spill kan startes med forskjellige innstillinger på feks overklokking, AA, FSAA, uten at du trenger å forandre dette i ATI kontrollpanelet før hvert spill.. kjempekjekt Endret 3. september 2004 av krist2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå