Gå til innhold

Problem med NF7-S V2 og dual DDR400

Jalladoode

Anbefalte innlegg

System: XP-M 2400 (L12 mod), Abit NF7-S v2.0 Bios v2.2, 2x512 OCZ Gold 2-3-2-6, Mist 550W.

Systemet feiler i Prime95 etter alt fra 1-10min når jeg kjører dualchannel. Har prøvd en haug forskjellige innstillinger i bios (FSB/DRAM ratio, chipset/AGP voltage...). Planslipte NB og skiftet ut medfølgende kjøler, men problemet fortsetter, selv om system temp har gått ned betraktelig. Problemet er der selv om jeg kjører CPU på lav multiplier.

I singlechannel er systemet Prime95 stablit på 200FSB/2-3-2-11/2.5GHz CPU

Kan det hjelpe med ekstra kjøling på SB eller flashe en modda bios? Begynner å bli litt tom for ideer her....

Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ytelsen går ikke "betraktlig" ned .

Årsaken er en "quirk" i nforce2 chipsettet med hht. tosidig ram (dobble banker/double sided)

Dessuten kan du også da øke fsb til 210-220 eller noe.

Ofte får man velge single sided ram 256MB cpc-on eller double sided 512MB (eller større) og cpc-off .

Noen 512MB går greit med cpc-on på høye frekvenser men andre ikke .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Prøvde nettopp flere kombinasjoner med plassering av rambrikker (merka ene brikken) på dualchannel, og greide å kjørePrime95 stabilt i flere timer i 200/2-3-2-11/2.5GHz Men da jeg restarta var det samme problemet der igjen; feiler etter 1-10 min i prime95, jeg endra ikke på noe i bios - kun restart... Weird :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...