Gå til innhold

Moms tilbake på utførsel - hvordan?

Anbefalte innlegg

Om tre uker reiser jeg ned til Warsawa for å studere. Tenkte jeg skulle kjøpe en bærbar PC og få tilbake momsen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram.

Har ennå ikke fått noe endelig opptaksbevis fra Polsk hold(har snakket med dem på telefon.) Vil dette bli et problem ved fortolling?

Vanskelig å finne inf om dette på internett, er derfor takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kjøper pcen, får butikken til å fylle ut et utførselsskjema, leverer det tollen på flyplassen når du reiser og får det stemplet. så sender du skjemaet tilbake til butikken og får dem til å sette inn mva på kontoen din, eller tar det med deg tilbake når du er hjemme igjen i norge og går til butikken og får det utbetalt kontant.

Lenke til kommentar

Takk for den infoen, hørtes jo greit ut.

Jeg har også ringt tollvesenet, som det ble foreslått her på forumet. Mannen i røret sa at det var ikke sikkert jeg ville finne tollbetjenter på flyplassen (Flesland) den dagen jeg skulle reise. Han sa ingenting om at jeg måtte vise studiebevis for utenlandsk universitet.

Lenke til kommentar

Du får prøve å ikke reise slik at du kommer utenfor åpningstiden til tollvesenet. Jeg har jo hørt om folk som ikke fortoller ting fordi det er stengt når de kommer tilbake og litt upraktisk å gjøre det senere.

Det blir jo litt dumt for deg når du skal ha penger igjen og ikke betale.

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...