Woodoo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har et par Cerwin-Vega CLSC-15 høyttalere, og forsterkeren blir antakeligvis en NAD. Hvilken høyttalerkabel skal jeg velge til dette anlegget? Maks 100 kroner pr. meter. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Groveste type lampeledning er mer enn bra nok for de høyttalerne der. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 ja lampeledning er mer en bra nok til slike diskohøyttalere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Enig med de to andre.En grov kabel av billigste sort holder.Ingen vits i å kaste bort masse penger på dyre kabler.Eneste som er verdt å bruke litt penger på er gode bananplugger. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Jaha, hvor får jeg kjøpt en slik "grov kabel av billigste sort" da? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tipper de fleste elektrosjapper har ruller med lampeledning. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Disse er god nok.Kjøp også 8 stk av disse. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Lampeledning ser jo helt "jalla" ut.Her er også noen billige kabler. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tull og tøys... merket stor forskjell i lydkvalitet på "tynne" billige kabler.. når jeg gikk opp til tykke og dyrere kabler.. med mine dc15 Lenke til kommentar
burgerbob Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 skaff deg noen kobberkabler, funker for meg Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Tull og tøys... merket stor forskjell i lydkvalitet på "tynne" billige kabler.. når jeg gikk opp til tykke og dyrere kabler.. med mine dc15 Tykkelsen har mye å si ja.Jeg har drevet med Hi-Fi i mange år og har hatt høyttalerkabler som kostet 8500 kr.Har også prøvd haugevis med andre kabler i de fleste prisklasser og jeg kjøper aldri dyre kabler igjen.Hvis du har Hi-End til 100000 kr så kan du godt bruke litt penger på kabel,men det er ingen vits til et par billige CV høyttalere. Endret 3. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Disse er god nok.Kjøp også 8 stk av disse. Er vel halve prisen på Biltema, pluss at du slipper frakt om du bor nærme et senter. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tull og tøys... merket stor forskjell i lydkvalitet på "tynne" billige kabler.. når jeg gikk opp til tykke og dyrere kabler.. med mine dc15 Er forskjell på billige, tynne kabler og tykke, dyre kabler ja. Effektkrevende høyttalere krever litt tykke kabler. Det er derimot liten forskjell mellom tykke, billige kabler, og tykke, dyre kabler på slike høyttalere. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Tror jeg skal kjøpe disse høyttalerkablene. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tror jeg skal kjøpe disse høyttalerkablene. Helt grei de kablene der.Men vær klar over at bare fordi det står Monster Cable på de,så betyr ikke det at den er mye bedre enn en "no name" kabel som koster halvparten. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tykkelsen har mye å si ja.Jeg har drevet med Hi-Fi i mange år og har hatt høyttalerkabler som kostet 8500 kr.Har også prøvd haugevis med andre kabler i de fleste prisklasser og jeg kjøper aldri dyre kabler igjen.Hvis du har Hi-End til 100000 kr så kan du godt bruke litt penger på kabel,men det er ingen vits til et par billige CV høyttalere. Hvorfor har du da JBL E-90?(No offence) Ktulu har rett.Han har jo også prøvd det på CVhøyttalere selv.Det er ikke noe i veien for og legge litt penger i gode høyttalerledere selv om en har CV. Max 100?Disse er da noe for deg. mvh egmur Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tykkelsen har mye å si ja.Jeg har drevet med Hi-Fi i mange år og har hatt høyttalerkabler som kostet 8500 kr.Har også prøvd haugevis med andre kabler i de fleste prisklasser og jeg kjøper aldri dyre kabler igjen.Hvis du har Hi-End til 100000 kr så kan du godt bruke litt penger på kabel,men det er ingen vits til et par billige CV høyttalere. Hvorfor har du da JBL E-90?(No offence) Ktulu har rett.Han har jo også prøvd det på CVhøyttalere selv.Det er ikke noe i veien for og legge litt penger i gode høyttalerledere selv om en har CV. Max 100?Disse er da noe for deg. mvh egmur Jeg har ikke lengre råd til å holde på med dyr Hi-Fi (kjerring og 2 unger setter en stopper for det),derfor har jeg "bare" JBL E-90.Jeg har hatt mye rart av høyttalere opp igjennom årene og må si at jeg er veldig fornøyd med JBLene.De er skikkelig morro å ha i hus.Bruker selv en tjukk "no name" kabel til de og det funker bra.Hadde MIT Terminator 5 på de tidligere og må ærlig si at jeg merket ingenting når jeg byttet til billigkablene. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har funnet en annen kabel som ser interessant ut, en Supra 6 mm^2 kabel, til 45 kr. meteren (blir solgt hos Eltek). Hva tror dere om denne? Lenke til kommentar
burgerbob Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 bare renn til nærmeste elektro butikk du vet de har kabler, og kjøp det første og billigste du kommer over. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Supra er veldig bra, men hvorfor drive slik research når du klarer deg med så og si hva som helst? Forskjellen er ikke merkbar, så lenge tykkelsen strekker til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå