Gå til innhold

AMD,Thoroughbred?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har hørt er det i måned skiftet Juni/juli?, men når den er å få i norske butikker er noe annet.

 

Lanserings dato kan bli fremskyndet eller forsinket. Dette er noe AMD tilpasser markedet og ikke minst etter hva Intel gjør.

Lenke til kommentar

Tror den kommer så kjapt AMD greier å få tilfredstillende yield på den, AMD ligger allrede et stykke bak Intel hva ytelse gjør og asp'n har gått i gulvet noe som er svært uheldig om man vil tjene penger.

 

Rykter har ville hatt det til å bli 3dje uken i juni.

 

Overklokking staves "northwood" i alle tilfeller - noe t'bred neppe kan gjøre noe med.

 

Skal du han noe nå og vil ha AMD kan du like godt kjøpe Palomino, T'bred blir ikke noe raskere eller billigere så det er lite grunn til å vente (med mindre du vil ha 2200+ istede for 2100+.

Lenke til kommentar

Vent med å kommentere T-bread før den kommer og er testet, Hr. Nerd.

 

Jeg tror at T-breaden kommer til å bli like, om ikke mer heftig på overklokkingsbasis. "Willyen" til Intel var ikke loke god som Northwooden heller :razz:

 

Jeg skal kjøpe nytt PC system i sommer. Skal se om det blir AMD eller Intel, men slik som det ser ut nå, bli det Intel for alle penga! Slipper å tenke på V-link hastighet o.l. Blir vel et P4+DDR. Liker tanken på at Intel har 512 kb cache. AMD sitter jo med rævva på 256. Intel systemer krever heller ikke mye kjøling :smile:

 

Vi får vente å se, grabbar

Lenke til kommentar

T'bred kjører på høy volt (2200+ kjører 1.65 mot Palomino's 1.75) og bruker relativt mye strøm, fra dette er det en ganske fair antakelse at overklokkingspotensialet ikke er så mye.

 

Selfølgelig, den er ikke lansert så det er jo bare spekulasjoner....

 

Time will tell :smile:

Lenke til kommentar

Bare du ikke venter forgjeves da. Planen til AMD var jo at de skulle lansere T-Brød like etter Nordskog, som var i Januar/Februar? dvs at AMD skulle komme med T-Brød i Mars måned. Leste også at overgangen gikk knirkefritt, men det viste seg jo å være løgner. Det er helt klart at de har problemer med overgangen fra 0.18 til 0.13micron. Den har jo nå blitt utsatt til Juni/Juli, og det er et halvt år etter Intel. Prosessoren, blir som Dollar sa, den samme, bare med bittelitt mindre strømforbruk og som sagt, die sizen. Den får f.eks. ikke noe 512kb cache som Nordskog har. Derfor tror jeg i denne omgang at løpet er kjørt for AMD. Men, de kan jo alltidvis dumpe ut cpu'ene til gi-bort-priser, men, de skal jo helst tjene litt penger på dette også, ikke minst for å overleve.

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-05-07 00:33 ]

Lenke til kommentar

AMD sliter. T-bread blir på langt nær like god som NW på OC, men sikkert ikke SÅ mye dårligere.

 

Barton vil vel ta innpå litt. Men som alle vet, et AMS system støyer myyye mer enn et Intel system.

 

 

*Hammer blir AMD's redning...men det spørs. Mckinley eller.no kommer jo også da. Intel leder kraftig her ja. AMD roter nede på 1,73 GHz (2100+) o.l. - og 2100+ er IKKE 2,1 GHz Intel!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-07 11:58, Socratex^ skrev:

AMD sliter. T-bread blir på langt nær like god som NW på OC, men sikkert ikke SÅ mye dårligere.


har du testa T-Bred ?? nei det har du ikke..

Quote:


Barton vil vel ta innpå litt. Men som alle vet, et AMS system støyer myyye mer enn et Intel system.


AMD ikke AMS ok.. Hvordan vet du Barton vil utvikle mye varme?

Quote:


*Hammer blir AMD's redning...men det spørs. Mckinley eller.no kommer jo også da. Intel leder kraftig her ja. AMD roter nede på 1,73 GHz (2100+) o.l. - og 2100+ er IKKE 2,1 GHz Intel!


Opteron(Sledgehammer) får intels "Mckinley" til å se ut som lade(da intel) mot Lexus(da AMD)..

 

Hammer prossesorene blir langsert i 2GHz og oppover (og ikke 2100+ (faktisk 3400+)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-06 23:27, Dollar skrev:

T'bred kjører på høy volt (2200+ kjører 1.65 mot Palomino's 1.75) og bruker relativt mye strøm, fra dette er det en ganske fair antakelse at overklokkingspotensialet ikke er så mye.


 

Den vil jo bruke mindre strøm når spenningen er høyere. Tenk elektrisk effekt. Man sier jo at dagens Athlon bruker stort sett like mye elektrisk effekt som en P4, men når varmeutviklingen er såpass mye høyere så kan det vel ikke stemme.

Lenke til kommentar

Det er vel motsatt Vegard20

 

Når spenningen øker, øker også strømstyrken. Det er 8.klasse u.skole pensum.

 

T-Bred blir nok litt kjøligere enn Palomino, men den blir nok fortsatt varm, og sikkert endel varmere enn p4.

 

P4 nw = 1.5v standard

t-bred = 1.65v standard

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 01:16, b-duvaland skrev:

Det er vel motsatt Vegard20


Når spenningen øker, øker også strømstyrken. Det er 8.klasse u.skole pensum.


T-Bred blir nok litt kjøligere enn Palomino, men den blir nok fortsatt varm, og sikkert endel varmere enn p4.


P4 nw = 1.5v standard

t-bred = 1.65v standard


 

Da er det ett riv ruskende galt pensum. Ikke for å være overlegen men jeg har holdt på med elektro lenge å vet hva jeg snakker om når det gjelder elektroteknikk.

 

[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-05-08 01:20 ]

Lenke til kommentar

Enig med PanzerFaust! Det går ikke ann å si at AMD systemer bråker mer enn Intel! Det er fult mulig å sette sammen et AMD system som ikke bråker noe mer enn intel. Men det vil kanskje koste deg litt hvis du i tillegg skal ha bra kjøling...

Men nå er det litt individuelt hva folk mener med bråk da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 01:26, b-duvaland skrev:

Vel, er ikke sikker Vegard20, men slik er det i alle fall i Teorien. Du har jo et poeng der du også, men jeg er i tvil.


Noen som vet? hondaen?


 

Det er en formel som sier P=UxI

 

P=Effekt (Watt)

U=Spenning (Volt)

I=Strøm (Amperè)

 

Mer behøver jeg ikke å si. Skulle du være uenig så er det nok du som ender opp med skjegg i postkassa.

 

Jeg sa at jeg jobber med slikt så jeg skjønner ikke akkurat hvorfor det er bare å tro på meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...