bazzo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har lagd en flash animasjon, men hvordan lager jeg en preload på flashen ? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Det finnes veldig mange måter å lage preloader i Flash på, men den enkleste metoden er vel noe sånt. Hva er problemstillingen? Laste hele filmen før den vises. Da må man: Lag en ny scene og legge den først av alle scener, og kall den "preloader". Lag 2 lag(layers) i preloader scenen. Det ene kaller du "tekst" og det andre kaller du "Actions". Actions laget skal ha 2 keyframes, mens tekst laget skal ha en som strekker seg over to. I Tekst laget lager du et dynamisk tekstfelt og gir variabelfeltet et navn, "showme" I den første keyframen i Actions laget limer du inn koden1 og i andre keyframe limer du inn kode2. Kode1 lastet = getBytesLoaded(); total = getBytesTotal(); showme = Math.round((lastet/total)*100) + "%"; if(lastet == total){ gotoAndPlay("Scenenavn",1); } Kode2 gotoAndPlay(1); Hva gjør koden? Stoppe filmen før den er ferdig lastet Finne ut hvor stor filmen er. Finne ut hvor mye filmen er lastet i øyeblikket. Finne ut om filmen er ferdig lastet. Reg. Leif Endret 3. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Takk, funka fint d Noen år siden eg har mekka flash nå Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Ganske logisk though.. Du kan jo se om du får til en "progress bar"!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå