Gå til innhold

Strømmforsyning til a643200+x800pro

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
550W ikke var bra nok til å kjøre en 3200+ og en x800pro.. Da må jeg lure på hvordan min NorthQ 400W klarer å kjøre en 3400+ og x800pro vivo...

Fordi din NorthQ 400W sannsynligvis yter bedre enn en Q-Tec 550W. Q-Tec lager strømforsyninger som ikke yter opp til spesifikasjonene og er av middelmådig kvalitet

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

om du søker litt finnes det ei fin side hvor du kan sette opp specsene dine og du får kalkulert hvor stor strømforsyning som minimum er anbefalt for å drive ditt system, mener å ha lest flere steder om denne siden i forumet her før (har desverre glemt linken dit). du vil nok fint greie deg med 300W også (såframt det er av god kvalitet), men om du skal oppgradere senere, har planer om vifter og flere hdd og optiske-stasjoner er det nok lurt med minst 350W (og for all del styr unna q-tec, men det har du vel allerede erfart :yes: )

Lenke til kommentar

Det er lite lurt å kjøpe seg en strømforsyning som gir like over det man trenger, det aller lureste er å finne ut hvor mye man har behov for og kjøpe en strømforsyning som ligger 25-40% over det behovet. Greier man å holde belastningen på en strømforsyning på ca 58%-74% så merker man det både på lydnivået til vifta og på det psu'en leverer i form av volt.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar

har vært på digitalimpuls for å høre om de haddet mist-de haddet ikke det-med de haddet ocz 420w til 1000kr-kjøpte da også 1024 ocz pci 3200ram for å bli ferdig med det.

Men jeg får samme feilmelding nå-selv om jeg har egen strømledning til vga kort på strømm forskyningen

Så hvorfor får jeg denne feilmeldingen- er skjermkortet defekt? jeg har jo ikke byttet på vga kontakten før nå (det har stått en forlenger på den).

Hmm dette begynner å bli dyrt, pcen virker fint med mitt gammle 4200ti kort.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg at du tar med deg skjermkortet ned til digitalimpuls og spør pent om di kan teste det for deg, men det er faktisk noen x800pro som har problem med at den ene inn kontakten for strøm er defekt.

Strip maskinen ned til basis, akkurat det du trenger for å starte opp (hd,hk,minne,cpu,skjermkort) og se om du fortsatt får samme problem, gjør du det så er det nok kontakten på skjermkortet...

Lenke til kommentar
Takk for alle svar

har vært på digitalimpuls for å høre om de haddet mist-de haddet ikke det-med de haddet ocz 420w til 1000kr-kjøpte da også 1024 ocz pci 3200ram for å bli ferdig med det.

Men jeg får samme feilmelding nå-selv om jeg har egen strømledning til vga kort på strømm forskyningen

Så hvorfor får jeg denne feilmeldingen- er skjermkortet defekt? jeg har jo ikke byttet på vga kontakten før nå (det har stått en forlenger på den).

Hmm dette begynner å bli dyrt, pcen virker fint med mitt gammle 4200ti kort.

Får du denne meldingen:

you hawe not connect the power cabel?

Isåfall er x800 kortet dødt. Har vært borti flere slike tilfeller i det siste.

Lenke til kommentar

yup det er meldingen ja-

Dama er borte for helgen-jeg har bedt kammerater over for lan-jeg var nå klar med 3dmark tester for å skryte av dem her (har nå også kjøpt ocz ram 3200pci 1024), så viser det seg at jeg nokk ikke for prøvd Doom3-colin 4.0-vietnam osv før om sikkert ca 14 dager

jippiiiiiiiiiiiiiii :cry:

Takk for god hjelp

Lenke til kommentar

Har nettopp bygget to nye pc'er (1: A64/Radeon9800XT, 2: A64/Radeon9800Pro) der jeg først brukte en Q-tec 400W. Den klarte ikke å respondere eller håndtere de vanvittige forbrukspulsene som 9800Pro krever på strømsiden under FPS-gaming, SAMTIDIG med det mer jevne (og store) forbruket som A64 generelt har.

Løsningen ble en Q-tec 550W i det ene tilfellet (pga lav pris) og den har så langt holdt tritt. Det synes imidlertid som om Q-tec har en svakhet på dynamisk spenningsregulering og er lite egnet for gamere med "rå" hw som A64/A64FX og raske skjermkort (egen 4-pin strømkontakt).

I det andre tilfellet har jeg bestilt http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3178 (NB! se også produktinfo fra leverandør). Denne PSU'en er langt bedre egnet for kraftkrevende komponenter og har dessuten egne S-ATA uttak.

Do I love you or is it a canoe I feel in my pocket?
Lenke til kommentar

Dette er nok for sent, har kjøpt alt

yup det er meldingen ja-

Dama er borte for helgen-jeg har bedt kammerater over for lan-jeg var nå klar med 3dmark tester for å skryte av dem her (har nå også kjøpt ocz ram 3200pci 1024), så viser det seg at jeg nokk ikke for prøvd Doom3-colin 4.0-vietnam osv før om sikkert ca 14 dager

jippiiiiiiiiiiiiiii 

Takk for god hjelp

Prøver å få digitalimpuls til å sjekke kortet mitt nå. (hadder vifte problemet med mitt 9700pro kort, tror hjernen min prøver nvidia neste gang-prøver å få byttet over til det nå hos komplett.)

Lenke til kommentar

For min del har x800pro tatt kvelden(gutta på digitalimpuls sjekket det for 150kr, etter at jeg haddet handler for 3300, jaja de er litt kjipe, men la gå) , sender det til komplett i morgen-men nå har jeg ocz 420w, ocz pc 3200 1024 ddr ram, 64 3200amd, msi kn8 platinium. Så når jeg setter inn tigeren igjen om ca en uke, blir det nokk liv i kassen.

ps x800pro serien har et problem med sensitive strømm kontakter, så vær forsiktige der ute, det var jeg men det skjedde likevell, når jeg tenker meg om var jeg ikken nær den engang (bare etterhvert når jeg testet forkjlellige muligheter men da var det alt ødelagt)

Så om dere høre slike spørsmål så vet vi svaret

Power is not conected to the video card =kortet ditt har r.i.p mest sansynlig

cant find operating system=gjør om chs til lba i bios (brukte lang tid på dette oxo, dette er trouble shooting for de med maxtor + det nye systemet).

Lenke til kommentar

Ang. Q-tec 550W: Jeg hadde en slik en gang, og etter en kveld med surfing på nett så skrudde jeg av pc'n og gikk og la meg, en halvtime etterpå hørte jeg et smell som jeg ikke klarte og identifisere..

Morgenen etter merket jeg at all strøm i huset var borte, og å skru på sikringene igjen hjalp ikke.. Ikke før jeg plugga ut pc'n..

Det som sansynligvis hadde skjedd var at den hadde gått såpass varm at når jeg skrudde den av så hadde temperaturen steget ganske mye i den (viftene stopper jo da ikkesant) helt til et eller annet smeltet og røk..

Jeg anbefaler ikke q-tec for seriøse datamaskiner...

Jeg får derimot ikke kjørt 3dmark om dagen etter at jeg oppgraderte til A64.. Begynner å lure om kanskje kortet trekker mere strøm enn Chieftech 360W'en min klarer å levere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...