NERV Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg planlegger å flytte pc'n, og ønsker ikke å dra en ledning gjennom veggen. (Canal Digital kabel). Holder det med å kjøpe et trådløst nettverkskort (198 Elkjøp), eller bør jeg kjøpe noe mer? Løsningen må takkle 12xx X 12xx internett oppkobling. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du må nok ha et acesspunkt også. Forresten så ville jeg råde deg til å velge en bedre emnetittel. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg antar du snakker om trådløst PCMcia kort av type Topcom 3011 eller tilsvarende for stasjonær ? Da trenger du i tillegg en trådløs router f.eks Topcom 633 (?). Satte opp en slikt nett her om dagen for en kollega som snart er pensjonist. Hun hadde også Canal Digital med Bredband gjennom TV-kabel. Du må legge inn driver fra medfølgende CD for du setter trådløskortet i PC'n. Deretter kobler du routeren til kabelmodemet med nettverkskabel og konfigurere routeren fra PC'n. Kan være lurt å ha PC'n tilkoblet routeren med netverkskabel når du holder på å konfigurere. Når alt spiller trådløst kobler du fra kabelen mellom PC og Router. Lykke til ! Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg antar du snakker om trådløst PCMcia kort av type Topcom 3011 eller tilsvarende for stasjonær ? Da trenger du i tillegg en trådløs router f.eks Topcom 633 (?). jeg antar du veit det, og at det gikk litt raskt i svingene, bengh.... du vet vel at PCmcia er til laptop kun??? den standarden finnes ikke til desktoper... Til trådstarter så vil jeg bare si at du kan trygt kjøpe enten 11 mbps eller 54 mbps akksesspumkt og deretter et PCI-kort til desktopen din..... husk at de fleste USB-kortene ikke strekker til... (pers. erfaringer) :D MVH Arnulf Lenke til kommentar
NERV Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hva er et accesspunkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå