Gå til innhold

Dusør: Fra Excel til Outlook? Overføre kontakter?

fredde

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har et Excel ark med hundrevis av forretningskontakter, der har jeg også lagret e-mail adresser. (Informasjon er lagret i følgende celler A Firma, B adresse, C tlf, D e-mail) Er det mulig på en eller annen måte å få eksportert disse inn i Outlook som kontakter? Er ikke intressert i å ta en og en, men kjøre hele listen over på et eller annet vis?

Det jeg ønsker med dette er å ha muligheten til å sende "personlig" e-mail til alle mine kunder. Slik at mottageren kun ser sitt navn på mailen, men jeg har sendt prislisten jeg vil ha ut til alle mine kunder. Vil nødig at mottager skal se alle adresser til kunder jeg har da noen er konkurrenter :-)

Er dette mulig å løse?

100,- kr på konto til førstemann som gir meg et svar som fungerer :D

Si ifra om noen trenger flere opplysninger !!!

Edit: Måtte editere emne da jeg bare fikk 4 visninger på 4,5 time :-(

Endret av fredde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da regner jeg med at dette er umulig...?

Men bare 22 views på over 30 timer hmmmm, alle som har peil kan umulig ha sett dette?

Er den postet i rett kategori tro? Noen med tips om hvilken kategori den kan postet i for å få litt flere "treff"? :blush:

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig. Dersom du søker litt med Google så finner du ut at du må bruke er script eller lignende på det første problemet ditt.

Det andre tror jeg ikke er mulig siden e-post adressene må våre i sendingsfeltet for å komme fram... om jeg skjønte problemet rett.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Du har glemt å nevne hvilken versjon av office du har... ?

MEN du kan prøve å eksportere fra excel til .csv (comma seperated values), for å så importere til outlook fra .csv

Ser på office 2003 som jeg bruker at det er muligheten å importere direkte fra excel, men det er uprøvd...

Lenke til kommentar

Bruker Office 2003 versjonen ja, har testet litt med å eksportere som .csv men har lissom ikke helt trua på egne evner :!:

Når det gjelder problem nr. 2 så ser man jo det hele tiden på spam at samme mail blir sendt til mange med bare en e-mail adresse i til feltet. Men det er kanskje pga. spammere bruker generatorer som bare står og går hele tiden på ulike single adresser?

Jeg får bare forsøke videre... :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...