Gå til innhold

elektriske lyder ?

Anbefalte innlegg

hei har et lite problem her.hver gang jeg beveger musepekeren min over klikkbare linker eller annen klikkbar skrift kommer det noen merkelige lyder fra kabinettet,det samme skjer når jeg starter opp et program som pc mark 03 eller et spill bare mye mer intenst siden programmet går hele tiden,mener at denne lyden kommer fra området rundt kabinettvifte/strømforsyning,har ikke en anelse om hva dette kan være men lyden oppfattes som elektisk knitring og er helt ute på jordet.noen her som kan ha en liten anelse om hva det kan være?blir nesten litt flau av denne posten men tenkte jeg kunne prøve :blush:

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke garantere at jeg vet svaret 100% sikkert, men det er et kjent fenomen. Noen elektriske komponenter, spesiellt spoler, kan gi fra seg lyd. Strømmen setter opp et lite magnetfelt som påvirker materialet.

Når du beveger musen så skjer det ting på skjermen, og det betyr at det trekkes mer eller mindre strøm. Det er disse raske variasjonene i strøm som gjør at det blir hørbar lyd.

Det brukes ofte forskjellig støpematriale rundt spoler for å dempe lyd.

Lenke til kommentar

hei igjen å takk for svaret,det kan høres ut som du er inne på noe,for det virker som om at jo mer energi eller sterkere program jeg bruker jo mer intens blir lyden.som jeg sier,bruker jeg pc mark 03 er lyden der hele tiden.lurer på om dette lar seg fixe på et eller annet vis?

Lenke til kommentar

Det er også stor sannsynlighet at det er harddisken du hører. Den lager "knitrelyd" når den jobber hardt. Eneste er å kjøpe strikkfester for å dempe vibrasjonene ut i kassa, eller en harddisk som er mere stillegående isåfall. Den forklaringen rimer svært bra med at det skjer når maskinen jobber mye (som i spill).

Lenke til kommentar

hei ja det var det jeg tenkte først men så tok jeg av ene siden på kabinettet mitt å fant ut at lyden kom fra bakerst i kabinettet,la så øret mitt inn til ene siden strømforsyningen(der viften ligger) å lot 3dmark kjøre,fant ut at lyden kom inne fra den boksen,prøvde først å høre fremme der harddisken ligger men alt var normalt der

takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...