Magnum p.i. Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Heisann, driver å prøver å installere Windows XP på pc'en min nå, men det er jo totalt umulig å få boot diskettene fra microsoft.com til å fungere. Det er alltid en eller annen fil som er "corrupted". Nå får jeg blåskjerm på den fjerde boot disketten som klager over at "hidusb.sys" ikke fungerer... Da er det jo umulig for meg å installere noe som helst på harddisken siden den er formatert. Kan ikke legge inn en gammel Windows 98 for å oppgradere heller siden den er NTFS-format.. Noen som kan hjelpe meg? Er det virkelig slik at boot-diskettene fra Microsoft ikke er brukbare. Eller har jeg dårlige disketter? Håper på raskt svar.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hvorfor booter du da ikke bare rett fra CD'n? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Antageligvis fordi min versjon av XP ikke er helt etter boka... Den nekter i allefall å boote fra cd. "Invalid system disk" står det. Hvis jeg ikke får det til i løpet av dagen kjører jeg ned til nærmeste Elkjøp for å kjøpe... Men spørsmålet mitt dreide seg egentlig om diskettene. Er det Microsoft sin feil eller har jeg rett og slett for gamle disketter? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Prøv disker herfra da....... http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Takk takk, men der linker de meg bare videre til Microsoft...hvor jeg fant boot diskettene som ikke fungerte. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hvis du har lastet ned filene så er det jo du selv som har laget diskettene? Så da er det liten vits i å mistenke Microsoft. Programmet i seg selv fungerer, det er garantert. Kan være en dårlig floppy stasjon. Men det problemet med korrupte filer under installasjon har jeg opplevd selv, og det med bruk av orginale XP CD'er (boot fra CD). Fant aldri ut hva det kom av. Win2000 CD virket, og da jeg byttet CD spiller så virket også XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå