int20h Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Mini-harddisk fra Hitachi Hitachi har startet produksjon av en ny 1,8 tommers harddisk, som er spesielt rettet mot produkter der det er trangt om plassen for komponentene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Masseproduksjon av diskene er visstnok rett rundt hjørnet. Ja, det vil jeg si. Komplett har allerede 20GB versjonen på lager (koster 1250kr). Dessuten kommer det snart inn en 40GB versjon hos Komplett (til 1650kr). Men uansett: det hadde vært kult med en slik disk, i et lite usb2 kabinett, slik som dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301934&cks=PRL Edit: Ser at det er C4K60 det er skrevet om. Jeg har henvist til C4K40. Men sistnevnte er jo også 1,8"... Endret 3. september 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dette er diskene som brukes i IBMs ThinkPad X40: http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...NO?OpenDocument Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Kombinasjonen Roadrunner7 nevnte her er jo super. HAdde vært fint hvis HW.no hadde testet oppsettet =) Lenke til kommentar
KAS Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Environmental characteristics Operating shock (half-sine wave) 500G/2ms Non-operating shock (half-sine wave) 1200G/1ms Er ikke dette ganske mye? Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Environmental characteristics Operating shock (half-sine wave) 500G/2ms Non-operating shock (half-sine wave) 1200G/1ms Er ikke dette ganske mye? Jo, det høres ut til å være veldig mye. Men nå må en huske at ting tåler flere G jo mindre de er, vanligvis. 2,5" disker tåler vanligvis rundt 200G operating shock, mens 3,5" disker tåler mye mindre enn 100G. Dermed ser jeg ikke bort fra at det kan stemme at en 1,8" disk kan tåle 500G. Lurer på hva de nye 5GB 1" diskene til Seagate tåler da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå