ToLi Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) hehe... Prøvde meg på 1280*1024 i ultra oppløsning med 16 ganger AA. Fikk fantastiske 7 fps!!!! Får rundt 75 fps hvis jeg slår av AA. Har amd64 3000, 1024Mb ram og gf6800 ultra. Lurer på hva som kreves for at man kan kjøre dette spillet helt smooooth med alle innstillinger på max???? Endret 3. september 2004 av ToLi Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Ser ikke helt poenget med så høy AA, i høye oppløsninger så forsvinner vel egentlig behovet. Men sikkert gøy å teste Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 16xAA ? Er du sikker på at du ikke snakker om AF (Anisotropisk Filtrering) og ikke AA (Anti Aliasing)? des,OUT! Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 AA (Anti Aliasing) ja. Bare gå inn på advanced options så står det. Noen som får bedre enn 7 fps i de samme innstillingene som jeg prøvde? Må vel sikkert ha 512Mb ram på skjermkortet og over 2000Mb ram i maskina for og kjøre det litt bra tenker jeg Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Trodde ikke det var noe mulighet for over 6xAA på ATi å 8xAA på Nvidia jeg men Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Hva mener du? At det ikke burde komme opp som at jeg kunne velge det i options? (vannskelig formulering der ) er det ingen andre her som har prøvd og se hvor mye man kan tyne systemet på doom? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Trodde ikke det var noe mulighet for over 6xAA på ATi å 8xAA på Nvidia jeg men Nå har jo karen GeForce 6800 Ultra da Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Trodde ikke det var noe mulighet for over 6xAA på ATi å 8xAA på Nvidia jeg men Nå har jo karen GeForce 6800 Ultra da som er et nvidia kort Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 So!? Får ikke alle andre opp den opsjonen i options? Lenke til kommentar
gjerdesmett Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg finner bare 16x AF og 8xS AA på mitt GF 6800GT kort. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg finner bare 16x AF og 8xS AA på mitt GF 6800GT kort. Det er stemmer. Det er det som er riktig. Har 6800Ultra kort selv, å hvor Toli finner 16xAA hen må du ikke spørre meg om Endret 3. september 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Azton Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dette finner du under system instillingene i Doom3 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Dette finner du under system instillingene i Doom3 Men er det noen kort som støtter dette da? Kan man tvinge 16x AA med f.eks X800 eller 6800 serien? Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Tydeligvis. Siden jeg har den muligheten. Ganskje det er bare Gainward sine ultra kort som har denne muligheten? Men hva er vitsen uansett? Får jo bare 7 fps uansett Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tydeligvis. Siden jeg har den muligheten. Ganskje det er bare Gainward sine ultra kort som har denne muligheten? Men hva er vitsen uansett? Får jo bare 7 fps uansett Skal testes når jeg kommer hjem. Er ikke bare Gainward som har den muligheten. Alle 6800Ultra korta har samme oppbygging. Er ikke mulig å velge 16x AA i driveren, men skal tvinge det med Doom3 jeg også å se hvordan det går Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Finnes 16x AA i doom3 options ja. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det står følgende på 6800 Ultra specs: Intellisample 3.0 for extended 16xAA, improved compression Hva som menes med dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) hehe... Prøvde meg på 1280*1024 i ultra oppløsning med 16 ganger AA.Fikk fantastiske 7 fps!!!! Får rundt 75 fps hvis jeg slår av AA. Har amd64 3000, 1024Mb ram og gf6800 ultra. Lurer på hva som kreves for at man kan kjøre dette spillet helt smooooth med alle innstillinger på max???? Hva er vitsen med å rasere spilleopplevelsen på denne måten? "Kompromissløshet" er egentlig et negativt ladet ord som viser at man ikke er i er villig til å tilpasse seg. Mange missforstår og tolker det som et positivt ladet ord. Hadde det ikke vært for all kompromissløsheten i midtøsten så hadde det vært fred der. Kompromissløshet er faktisk roten til krig, terror og elendighet. Nå setter jeg selvfølgelig ting på spissen, men det viser i hvertfall at det er ganske dumt å ikke inngå kompromisser. Hva Doom3 krever for å kjøre glatt på de innstillingene? Jo, det du trenger er et high-end skjermkort anno 2007. Med mindre du har en tidsmaskin så må du nok enten velge mellom å vente 3-4 år eller inngå et kompromiss mellom bildekvalitet og hastighet. Endret 3. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
ToLi Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Jojo..... Dette var jo bare en test på hvor tregt et spill kunne kjøres. Bare for morro. Tenkte det kunne vært artig med en annen type fps test av spillet. "Hvor nære 10 fps kan du komme på max innstilling?" Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Får ikke lov til å sette AA til mer enn 4x med ATI kortet mitt. Setter jeg 8 eller 16x så resetter alt seg ved neste oppstart (må restarte for at nye instillinger skal ta effekt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå