Gå til innhold

Web side for eventfirma - Gjennomføring i praksis

Anbefalte innlegg

Hei,

tenkte å høre med dere kunnskapsrike her på forumet:p

Først og fremst, er temmelig uerfaren når det gjelder html, css, php etc, men har lekt meg endel med diverse wysiwyg programmer.

Det skal lages en hjemmeside for et event-firma. Den skal selvsagt være moderne og stilren.

Det viktigste på siden blir naturlig nok galleriet. Vil også at det siste som blir lagt inn i galleriet automatisk ligger på nyheter - som sannsynligvis blir førstesiden.

Evnt. Er det mulig å få et pop-up vindu med info om firma som lukker seg automatisk etter eks. 8 sekunder, hvor nedtellingen fra 8 - 0 sekunder vises?

Hmm når jeg tenker meg om: pop-up er kanskje ikke tingen (ihvertfall ikke etter xp sp2, hehe) men forslag?

Er også veldig nysgjerrig på hvordan man får en "les mer..." knapp, hvor man klikker og ser resten av teksten UTEN at siden lastes på nytt.

Og finnes det en enkel forklaring på hvordan man kan få en annen bakgrunnsfarge på aktiv link - altså: eks. svart bakgrunn på "nyheter" i menyen til venstre når jeg har klikket den osv...

Men, ikke minst: Når vi så skal oppdatere siden - hvordan vil dere anbefale å gjennomføre dette i praksis? Det vil jo stort sett si å legge til prosjekter i galleriet, med nye bildegallerier etc... Og disse skal dermed automatisk legges til i nyheter.

Antar det er utallige måter å gjennomføre dette på, og håper dere ikke synes dette blir altfor grunnleggende å svare på :p

Og: hvis det "dukker opp" et design vi liker kan vi godt betale litt for dette!

Takker og bukker

Endret av Fredriao
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et stort spørsmål du stiller her, ja.

For å få det skikkelig, må siden lages av en som kan HTML, CSS og PHP godt. Så enten må du sette deg ned og lese, ellers bør du få en til å gjøre det for deg.

Å vise en hel nyhet uten å reloade siden er jo selvsagt mulig med litt javascript (den "anbefalte" måten), men ser ikke grunnen til ikke å reloade siden.

Lenke til kommentar

Er litt sånn n00b på området, men en sånn sekund-tellegreie i evt popup, kan jo lages som gif? :ermm:

med 1 sekunds mellomrom mellom hvert bilde, og pass på å lage den så liten (i KB altså), at uansett forbindelse, kommer den opp med en gang, slik at vinduet ikke lukker seg når den er på 3 eller noe, eller at vinduet ikke begynner lukke-nedtellingen før alt er ferdig lastet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...