Azton Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hei! Fikk i går mitt nye Gainward GF6800GT. Kortet fungerer utmerket, og har ingen problemer ellers. Når jeg kjører i gang Doom 3 derimot, så får jeg av og til fps drops, f.eks når jeg åpner en dør. Det oppleves som at spillet står stille et lite sekund. Har noen samme problemet, og eventuelt en løsning? Jeg har ikke formatert siden jeg satt inn det nye kortet, men jeg gjorde det sist helg. Mitt siste kort var GF4 Ti4400. Jeg avinstallerte bare de forrige driverene i Add/remove programs, og installerte dem på nytt. Specs er i profilen. - Azton Lenke til kommentar
Radial Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Linken til din pc fungerer ikke. Mye ram har du? Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Han har 512... Hver gang en dør åpnes i Doom3 loades jo dette rommet. Skulle tro at det hadde gått raskere med 1024 mb ram for å si det slik Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 blir kanskje en smule overkill med 6800 og 512 RAM... Sleng på 512 til du Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Linken til din pc fungerer ikke. Mye ram har du? Står som sagt i profilen. Jasså, men burde det komme slike store FPS drops hver gang? Kan ikke huske det var slik med det gamle skjermkortet. Kjørte da på 640x480@high. Kjører nå på 1280*1024@Ultra high + 2x AA. Får drops uten AA også. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) På ultra high benyttes ukomprimerte texturer osv. noe som vil føre til en swap på opptil 500MB når du går inn i ett nytt område. Endret 2. september 2004 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Linken til din pc fungerer ikke. Mye ram har du? Står som sagt i profilen. Jasså, men burde det komme slike store FPS drops hver gang? Kan ikke huske det var slik med det gamle skjermkortet. Kjørte da på 640x480@high. Kjører nå på 1280*1024@Ultra high + 2x AA. Får drops uten AA også. Ikke kjør på ultra high, da blir det uncompressed textures og krever mer enn du har. Kjør det rett under, du ser ikke forskjell uansett. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) På ultra high sewtting tar texturene (som nå er ukomprimert) å tar masse mer plass.. mener at forskjellen mellom High og ultra high er komprimerte og ukomprimerte texturer som igjen ikke synes så veldig bra. (personlig mening) Kjør på High settings.. eller kjøp 512 Mb mere Ram.. (Du kommer til å trenge det en gang uannsett) Edit: Ops var litt sein.. fint at jeg hadde rett idetminst Endret 2. september 2004 av Cain_85 Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Linken til din pc fungerer ikke. Mye ram har du? Står som sagt i profilen. Jasså, men burde det komme slike store FPS drops hver gang? Kan ikke huske det var slik med det gamle skjermkortet. Kjørte da på 640x480@high. Kjører nå på 1280*1024@Ultra high + 2x AA. Får drops uten AA også. Ikke kjør på ultra high, da blir det uncompressed textures og krever mer enn du har. Kjør det rett under, du ser ikke forskjell uansett. Ah, greit, skal prøve. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Der forsvant dem ja. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Er det ikke slik at disse ukomprimerte teksturene kun belaster skjermkortet, eller i hvertfall i første rekke? Slik at et skjermkort med 256MB minne blir for lite, og lasten må flyttes til internminnet og lignende. Og siden det ikke finnes skjermkort med 512MB ennå, vil selv de med OC GF6800 Ultra kunne oppleve småhakking ved slike store loader? Klønete spørsmål/forklart men... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Noe lignende. Slik jeg har forstått det, så går det først på skjermkortet, deretter minnet, deretter swap. Har du minne >=1024MB så vil jeg vel egentlig tro det skulle gå fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå