Gå til innhold

Amd intel og Mhz...

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-05-07 18:17, DeejPhant skrev:

Som sakt ovenfor.. det er ikke hva som er best av amd og intel som er saken her.. Saken er at AMD er gammeldagse og intel er moderne

Er det så jævlig vanskelig å lese poster?

Det var det jeg prøvde å si ..(gammel betyr ikke dårlig..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:smile: Skulle tro det var mennesker det var snakk om. Mennesker blir som regel klokere med alderen. CPUer er dumme ting, som ikke besitter kunnskap av noe som helst slag. En CPU er i praksis bygget på samme prinsipp som bryteren på veggen, og ikke kom til meg å si at du heller vi ha en ukul skru-bryter i stedet for en moderne stor flat(eventuelt stemmetyrt).

Jeg er i prinsippet Intel "tilhenger", men dersom en AMD maskin faller ned i fanget på meg... vekkes pragmatisten i meg :smile:

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-07 20:45 ]

Lenke til kommentar

Das Bimmer, Haha...

Dumme meg som ikke har Duron (not).

GF3TI4400 finnes heller ikke og treig CPU er irriterende _uansett_ hva du driver med, treigt skjermkort kan overleves til surfing, tekstbehandligng etc som faktisk er mye vanligere enn å sitte å fragge 16 timer i døgnet.

Andreas Grimsby

Nerd!

_____________2GHz

[ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2002-05-07 21:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 20:58, Ripp3r skrev:

En annen ting jeg syns skulle bli nevnt her. Er at Intel har nettopp/holder på å gå over til 0,8 micron, mens AMD fortsatt sliter med å komme ned til 0,13 som Intel har rocka med lenge... !

jaså ja intel går den vegen.. da er AMD best da..

(du mener vel 0.09.. og se på road mapet til AMD)

Lenke til kommentar

Tror forøvrig også Das Bimmer tar skrekkelig feil.

Et slikt Geforce kort er vanvittig avhengig av CPU for å yte bra. Hvis du setter den sammen med en 1GHz prosessor, kunne du heller ha valgt ett gammelt Voodoo3 kort, da ytelsesforskjellen blir minimal på en slik gammeldags prosessor.

Fant forøvrig en interresant test av de fleste prosessorene på markedet idag, inkl. den nye til Intel på 2.53GHz. Interresant lesning, og artikkelen bør få de som er i tvil om hva de skal kjøpe, til å bestemme seg med en gang.

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/0205...0506/index.html

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 18:17, DeejPhant skrev:

Som sakt ovenfor.. det er ikke hva som er best av amd og intel som er saken her.. Saken er at AMD er gammeldagse og intel er moderne

Så moderne er CPU`er med høy frekvenshastighet? Tro meg da henger Intel langt bak på lasset.

Lenke til kommentar

Quote:

En annen ting jeg syns skulle bli nevnt her. Er at Intel har nettopp/holder på å gå over til 0,8 micron, mens AMD fortsatt sliter med å komme ned til 0,13 som Intel har rocka med lenge... !

Det er da det dummeste. Er nok en stund igjen før dem kommer. Å hva har det å si i denne diskusjonen her?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 23:18, Vegard20 skrev:

Quote:

Den 2002-05-07 18:17, DeejPhant skrev:

Så moderne er CPU`er med høy frekvenshastighet? Tro meg da henger Intel langt bak på lasset.

Moderne cpuer er f. eks. cpuer som bruker moderne teknikk som i dette tilfellet er 0.13..

Lenke til kommentar
Quote:

d blir ikke før til neste år en gang,så er d 0,9 ikke 0,8
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 23:23, DeejPhant skrev:

Og en annen ting som er diskutert her er at intel drar i fra AMD når det gjelder ytelse så hvis ikke amd for gjort noe snart så er nok krigen vunnet siden det ikke ser ut til at intel stopper på 2.53ghz...

Jeg sier ingenting før T-Bred kommer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-07 23:24, Kjetil Lura skrev:

Quote:

d blir ikke før til neste år en gang,så er d 0,9 ikke 0,8

Nei 0,09 ikke 0,9..de går ikke opp i størelse ..

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har sett så er coren til den nye AMD'en enda mindre (fysiskt) og dette er ikke et positivt tegn med tanke på hvor mange som klarte å knuse coren på sin AMD og dermed måtte ut med flere tusen kroner i ny cpu.. Det problemet har ikke intel..

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Moderne cpuer er f. eks. cpuer som bruker moderne teknikk som i dette tilfellet er 0.13..

Hva har dette med tråden å gjøre? Spessielt når du sier dette:

"Som sakt ovenfor.. det er ikke hva som er best av amd og intel som er saken her.. Saken er at AMD er gammeldagse og intel er moderne

Er det så jævlig vanskelig å lese poster?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...