Kozesmurf Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dette er for oss som ikke kan leve i en verden uten peltier til vannkjølinga våres men orker ikke å slite med å kjøpe løse deler for å slite dette sammen. Etter litt mail fram og tilbake med Microplex røpte dem at denne kjøleren fra Swiftech vil være tilgengelig om 4-5 uker. Microplex tar desverre ikke forhåndsbestillinger så her er det bare å vente. Dette er ikke en reklame for microplex, men refferer til denne nettbutikken ettersom denne er den eneste som har kunnet gi tilbakemelding om lignende kjøler komplett med peltier til socket 754 Mail med forspørsel om lignende kjøler ble sendt flere nettbutikker hvor microplex var eneste med et positivt svar her Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 var ikke veldig imponert.....kunne vært bedre specs Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 hvilke specs savner du da ?? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 ved 120 watt ligger den på over 45 med 42 graders vann.... ville da tro at man kunne få mer enn det med en vannblokk Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 det skal noe til å ha vanntemp på 42 grader da.. hadde ikke det i et system med 2 stk peltiere en gang.. Hadde lignende kjøler med peltier til AMD XP og den fungerte glittrende.. Gidder ikke å skrive inn resultatene her.. men denne skal inn i mitt system når den kommer for salg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Selv kjøpte jeg Maze 4 m pelt montert hos netconnection. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 ved 120 watt ligger den på over 45 med 42 graders vann.... ville da tro at man kunne få mer enn det med en vannblokk 120Watt er nå veldig høy last for dagens prosessorer, så jeg synes ikke tempen var urimelig. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 ved 120 watt ligger den på over 45 med 42 graders vann.... ville da tro at man kunne få mer enn det med en vannblokk 120Watt er nå veldig høy last for dagens prosessorer, så jeg synes ikke tempen var urimelig. men når du skal begynne å klokke mye??? Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hvordan er peltier+vannkjøling i forhold til vapochill og mach? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hvordan er peltier+vannkjøling i forhold til vapochill og mach? Interessant spørsmål, dette stiller også jeg meg undrende til... Noen som vet? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Har begge, og VapoChill er uten tvil et bedre valg når det gjelder brukervennlighet og tryghet. Rent kjølemessig kan begge gi gode temperaturer, men VapoChill har ofte mer og gi som standard, og mye mer å gi om den moddes litt Peltier er bedre egnet til skjermkort, chipset osv pg størrelse, men selv dette trengs det kraftig vannkjøling for å fjerne all varmen, luft kjøling og pelt er ikke en god kombinasjon. VapoChill er også vesentlig mer effektivt og setter ikke en like stor bulk i strøm regningen sammenlignet med Vapo Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) ved 120 watt ligger den på over 45 med 42 graders vann.... ville da tro at man kunne få mer enn det med en vannblokk 120Watt er nå veldig høy last for dagens prosessorer, så jeg synes ikke tempen var urimelig. men når du skal begynne å klokke mye??? P4 3.2GHz @ 4Ghz 1.65V = 120Watt, effektivt 105Watt, så ja høyere prosessorer kan gi den problemer, men det er bare å øke kapasiteten til vannkjølingen så er det problemet tatt hand om. 32C vanntemp og under 40C load er ikke mye med kun en enkelt pelt på 12V(om jeg leste graphen rett), fremdeles vesentlig bedre en vanlig vannkjløing. Edit: la til litt.. Endret 3. september 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Selv kjøpte jeg Maze 4 m pelt montert hos netconnection. Eg må sei at eg ikje fant Maze 4 til socket 754 på sida til netconection Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 VapoChill er også vesentlig mer effektivt og setter ikke en like stor bulk i strøm regningen sammenlignet med Vapo Dette ga ikke helt mening, care to explain? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Oppdatering av kjøler nevnt øverst her. Fikk mail fra Microplex i går om at kjøleren er på vei fra USA. Regner snart med å se denne i Web butikken deres da. For dem som ønsker Vannblokk og peltier løsning så er denne ferdig løsningen definitivt å anbefale. Brukte selv samme kjøleløsning på Socket A og oppnådde glimrende resultater. Skal bruke denne som kommer nå til min socket 754. de må bare få an inn i webshoppen Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 endelig.. der varte kjøleren i salg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå