Gå til innhold

Foto.NO blir grisk... (?)


Anbefalte innlegg

Har brukt "DOTTEN" ivrig en stund, men nå skal de ha betaling for alt annet enn å få lov til å legge ut 2 bilder i uka.

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale noen andre norske tilsvarende sider som har en viss trafikk....?

Bruker også Foto.DK men synes det er lengre mellom de seriøse amatørene der enn på Foto.NO....

 

F828

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har brukt "DOTTEN" ivrig en stund, men nå skal de ha betaling for alt annet enn å få lov til å legge ut 2 bilder i uka.

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale noen andre norske tilsvarende sider som har en viss trafikk....?

Bruker også Foto.DK men synes det er lengre mellom de seriøse amatørene der enn på Foto.NO....

 

F828

www.photosight.org er veldig bra. Jeg liker det bedre en foto.no siden du kan legge ut nærmest så mange bilder du vil. Det finnet et dagens bilde, topp 200 galleri, og anbefalinger som ikke finnes på foto.no. Det er også et ranking system på fotografene, som blir avgjort av antall bilder som scrorer så og så høyt på rankingen etc. :)

Også er det veldig mange flink fotografer det.

Lenke til kommentar
Har brukt "DOTTEN" ivrig en stund, men nå skal de ha betaling for alt annet enn å få lov til å legge ut 2 bilder i uka.

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale noen andre norske tilsvarende sider som har en viss trafikk....?

Bruker også Foto.DK men synes det er lengre mellom de seriøse amatørene der enn på Foto.NO....

 

F828

- å legge ut 2 bilder i uka gratis er vel ikke så ille?

- ville DU brukt 20-50 timer i uka på å jobbe GRATIS for folk som stadig kjefter og smeller fordi ting ikke alltid virker som det skal? (jeg vet at noen på akam.no gidder det, men så er de jo veldig snille også da)

- 150 kr i året er ikke grusomt dyrt

 

et annet perspektiv:

- kanskje det blir et bedre "nivå" på bildene dersom man må betale (satse litt?) for å legge bilder der?

 

www.photosight.org er veldig bra. Jeg liker det bedre en foto.no siden du kan legge ut nærmest så mange bilder du vil.

...hvordan er det da mulig å få sett gjennom bildene og gi konstruktiv kritikk til dem? hvor mange kommentarer får du til bildene du legger ut der? skriver folk korte kommentarer av typen "wow, stilig bilde" (det gir deg lite hjelp) eller lange, hjelpende idéer og tips?

Lenke til kommentar

Anderfo, jeg er enig med deg. Det viktige er ikke hvor mange bilder du legger ut, men at du jobber godt gjennom alle bildene du legger ut og at du får grundige kommentarer. Foto.no er først og fremst et verktøy for å lære, ikke et sted for å vise alle bildene sine. 41 øre dagen for en slik tjeneste kan vel heller ikke sies å være grisk...

 

Jeg ønsker tiltaket hjertelig velkommen og ser fram til at bildemengden i bildekritikken forhåpentligvis blir håndterbar. Jeg vil heller legge ut bare ét bilde i uka og få fem gode kommentarer, enn å legge ut 10 bilder der det eneste du får som kommentar er "Kult bilde!". Hvis det var det jeg var ute etter, så hadde jeg heller laget meg en egen hjemmeside...

Lenke til kommentar
www.photosight.org er veldig bra. Jeg liker det bedre en foto.no siden du kan legge ut nærmest så mange bilder du vil.

...hvordan er det da mulig å få sett gjennom bildene og gi konstruktiv kritikk til dem? hvor mange kommentarer får du til bildene du legger ut der? skriver folk korte kommentarer av typen "wow, stilig bilde" (det gir deg lite hjelp) eller lange, hjelpende idéer og tips?

Det er ikke så mange brukere der enda. Så det er ikke alltid du får mange kommentarer. Det er heller ikke alle som skriver lange kommentarer, men det er ikke så mye av wow, stilig eller sånne ting.

Lenke til kommentar

Jeg liker foto.no fordi det er mange skikkelig kunnskapsrike og flinke fotografer der. Det er dog mange nok dårlige bilder selv om folk ikke fikk lov til å legge inn mer enn 3 bilder per uke, mot 2 uten å betale nå. Så jeg hilser det nye systemet med medlemskap velkommen, selv om jeg foreløpig klarer meg fint som bronsemedlem. Det er tross alt en bildekritikk og ikke galleri. Skal jeg legge ut alle mulig bilder vil jeg heller ha et eget galleri på for de.

Lenke til kommentar

Jo da, skjønner vel at det er en fordel med penger inn også. men jeg tenker på argumentene de bruker for å forsvare dette mot hva som forsvinner for dem som ikke betaler... Men men, alt i alt tror jeg at jeg kommer til å betale de 150,- for å få lagt ut fire bilder per uke. Enig i det som skrives om antallet, det er lite poeng i å legge ut for mange. Da blir det fort lite med kritikk, og dem som kommer blir sikkert fort overfladiske når antallet blir for høyt.

 

Heia Foto.no enn så lenge :)

 

F828

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

www.photosight.org er veldig bra. Jeg liker det bedre en foto.no siden du kan legge ut nærmest så mange bilder du vil. Det finnet et dagens bilde, topp 200 galleri, og anbefalinger som ikke finnes på foto.no. Det er også et ranking system på fotografene, som blir avgjort av antall bilder som scrorer så og så høyt på rankingen etc. :)

Også er det veldig mange flink fotografer det.

 

 

 

:) Så litt på den siden , og synes den virket meget bra.

Det var også lett å finne frem , hvis du er ute etter en bestemt kategori.

Synes også bildene var av fin klasse.

Lenke til kommentar
Noe dritt det der...

 

Har visst at det kom til lenge da det har stått

advarsler i halvannet år nå. Men mange kjekke

muligheter har forsvunnet, for eks. muligheten

til å bokmerke fotografer, fullskjermvisning osv..

Med mindre man betaler 150kr for et år da,

som egentlig ikke er mye penger...

Fullskjerm visning funker jo det. Dessuten synes jeg ikke 150kr er mye for et så bra tilbud. Hvor mange GB bilder tror du ikke de har på serverene sine? Koster penger det skjønner du!

Lenke til kommentar
Hvor mange GB bilder tror du ikke de har på serverene sine? Koster penger det skjønner du!

Det er vel ikke antal GB som koster, det er jo bare noen HDD. Det som koster er vel heller trafikken <->

Uansett synes jeg det har blitt meget værre etter at de innførte denne ordningen. De som har gull laster mengdevis med bilder. De som har bronse har ikke en gang mulighet til å bokmerke sine "venner" og det er det vel ingen som tjener på. Tror nok de rett og slett har tenkt igjennom dette opplegget meget dårlig før det ble gjennomført. Det irriterer meg, det var jo så bra.

 

F828 (Det beste kompakte kameraet i 8mp klassen)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Liker personlig photosight.org best fordi det, i allefall til nå, har vært et ganske lite miljø der og et høyt nivå (regner ikke meg selv som det ennå men :p ).

 

Ranking systemet går ut fra at folk kan gi karakterer til bildene, samt anbefalinger på kunstneriske kvaliteter, orginalitet og teknisk kvalitet, dermed mener i allefall jeg at nivået naturlig blir en del høyere fordi folk blir mer kritiske til egne bilder.

 

På dotten synes jeg det er altfor stor trafikk, nærmere 400 bilder på 48 timer er mye å gå gjennom synes i allefall jeg, i tillegg føler jeg at det er sjelden man får særlig annet en ett-ords kritikker (morro når proffene kommer med uttalelser dog, men det er sjelden).

 

Photosight har akkurat slått seg sammen med fotografi.no sin bildekritikk og det har nå kommer begrensninger på antall bilder man kan legge ut (1-2 pr 48 timer for begynnere).

 

Dette styres også av medlemmer og moderatorer som kan gi økt status når folk kommer over visse nivåer eller viser at de har et vist nivå, da kan man legge ut flere (tror det er opp til 5 bilder for de som regnes som guruer).

 

Andre muligheter på photosight er at man kan se histogrammer på bildene, man kan foreslå beskjæringer og bruke samme verktøyet for å peke på ting i bildet man liker/ikke liker istedenfor å prøve å forklare det, man kan se i fullskjerm, legge fotografer og fotografier som favoritter (som gir fotografen økt populæritet) og masse annet snask, samt at det er et skandinavisk samlingssted - og det er gratis.

 

Mye flott og bra altså, har hengt der siden jeg sluttet på dotten en gang i august. :thumbup:

 

http://znapper.photosight.org :tease:

[edit]Noe nedetid de siste dagene pga. sammenslåingen med fotografi.no[/edit]

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Jeg synes DOTTEN har blitt ubeskrivelig treg. Responstiden er jo helt forferdelig. Det å gå igjennom bilder for å gi kritikk har blitt en ren prøvelse. Lang ventetid, og plutselig stopper alt opp. Nei, de får ihvertfall ordne opp på serveren sin og ordne sine script før de forlanger penger. Dustete at de også gjør en del "rare" ting for liksom å "tvinge" folk til å betale. Bla.a at de skal nekte ikke betalende å få se akt-serier.... Med påskudd at mindreårige kan se dem. Det hele begynner å lukte jækla surt.

 

F828 (Ikke betalende medlem på FOTO.NO)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...