elcabron Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Heisann Har akkurat bestilt meg ny PC, og jeg lurer på hva dere syns om valget mitt. Har jeg lorta på leggen? Hvis noen har kjøpt tilsvarende el. kunne det også vært OK med erfaringer. Dell Dimension XPS Intel® 925X Express brikkesett med ICH6-R Intel® Pentium® 4 Prosessor 550 med HT teknologi (3.4GHz, 800MHz FSB) 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz 148GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x74GB, 10.000RPM m. 8MB DataBurstTM 256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT Creative Labs Sound Blaster® Audigy™ 2 16x DVD+R/RW og 16x DVD-ROM Dell 5650 5.1 Surround Speaker System Dell 2001FP HAS 20" (20" VIS) UltraSharp™ Digital flatskjerm Det kostet litt mye, men jeg har alltid ønsket meg en "High End" så det var jammen på tide... Hvis det er en High End da? Jeg hadde egentlig lyst på AMD, men det var ikke mulig siden dette er en hjemmepc ordning. Jeg fikk jo ikke velge leverandør På forhånd takk for alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Phonix. Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Har sett på den samme, syntes den virker veldig lovende. Det som er deilig er at du har garati + på stedet sefvice så slipper du tenkte på det! Personlig ville jeg helle gått for tilbudet de har nå med 2x160 gb hd er i raid 0 istede for raptorer men det kommer jo ann på hva du trenger av lagring..? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Dell er ett dyrt firma selvom di får det til å virke billig, de setter opp en pc for deg og kjører igang ett utvalg av ekstra ting du vil ha plutselig etter du er glad og tror du er utrolig heldig har du plutselig en utrolig dyr pc. Det jeg vil frem til er at det her ser ut som ett bra valg selvom jeg gjorde en stor del ut av Petter Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg ville valgt en god CRT skjerm framfor den LCD skjermen der siden det er snakk om en multimedia maskin, men ellers er den upåklagelig. Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Takk for kjappe svar så langt De hadde i utgangspunktet gitt oss en 250GB i det tilbudet vi fikk tilsendt, men jeg gikk heller for 148GB med en ganske annen hastighet (det kostet 300,- ekstra). Jeg har tross alt over 200GB i denne maskinen jeg skriver dette på, så jeg tenkte SSS (speed, speed, speed). Ikke sikkert dette var så lurt, men men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Er også svak for Dell Dimension XPS-maskinene. Gå for en Dell LCD; de er konge! Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Skal ikke Dell's 20" LCD være ganske bra på spill da? Jeg trodde det jeg... Noen som har 2001FP skjermen her? Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Skal ikke Dell's 20" LCD være ganske bra på spill da? Jeg trodde det jeg... Noen som har 2001FP skjermen her? Har forgjengern og e godt fornøyd. MEN æ e ik noen spiller dah, strekke sæ te solsuite.. Lenke til kommentar
Phonix. Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Er også svak for Dell Dimension XPS-maskinene. godt og vite det ikke bare var meg Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hvor mye koster dataen? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Glem raid. Det gir ingen ytelsesøkning i praksis. Kun i enkelte syntetiske benchmarks. 1 raptor holder i massevis. Ellers er maskinen er råskinn. Skjermen er meget bra, dog ikke på høyde med NEC 2080UX+, men så er dell skjermen en del billigere også. Endret 2. september 2004 av Signatur Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Den koster skjorta, og kanskje buksa også... Den koster ca 23.500 eks. moms (drøyt 29.000,- inkl), slipper unna momsen siden det er hjemmepc avtale. Jeg slipper også unna skatt på den, så i bunn og grunn ender jeg på ca. 18.000,- (500,- mnd) som skal betales over 3år (0% rente). I tillegg følger det med en overspennings-kontakt (mot lyn-nedslag osv.) 1 stk alt-i-ett printer 922 tror jeg den het (med kabel, ark, blekk) 1 stk WinXP pro. 1 stk 3,5" floppy + antivirus, paint shop pro mm. Og sist men ikke minst 3 år på stedet service. Tror faktisk ikke jeg kommer så ille ut, selv om prisen er jæ... høy. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Du får ikke en PC du får en dell... Vet ikke om dette er bra eller dumt. Men tror dataen skal være bra Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Den koster ca 23.500 eks. moms (drøyt 29.000,- inkl), slipper unna momsen siden det er hjemmepc avtale. Jeg slipper også unna skatt på den, så i bunn og grunn ender jeg på ca. 18.000,- (500,- mnd) som skal betales over 3år (0% rente). Jeg må si at du har gjort et jævlig bra kjøp dersom dette stemmer. Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Hvis jeg tolker de tilbakemeldingene som har kommet til nå virker det som om jeg har gjort det helt greit (selvfølgelig med noen små bom kanskje). Det hadde vært veldig fint om noen av dere med Dell maskin kunne gitt noen hint også Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Den koster ca 23.500 eks. moms (drøyt 29.000,- inkl), slipper unna momsen siden det er hjemmepc avtale. Jeg slipper også unna skatt på den, så i bunn og grunn ender jeg på ca. 18.000,- (500,- mnd) som skal betales over 3år (0% rente).Jeg må si at du har gjort et jævlig bra kjøp dersom dette stemmer. Dette stemmer ganske bra. Jeg har prøvd å finregne litt på den kalkylen jeg har fått, og jeg tror jeg ender på ca. 520,- pr mnd (inkludert forsikring ved oppsigelse/slutting i jobben osv). Det gis ikke pensjonspoeng for dette, men det er jo en utrolig liten dråpe i havet må jeg si. Sjekket forresten hva den ville kommet på fra Dell hvis jeg bestilte som privatpersjon... hold på hatten ca. 32.000,- (jeg vil med andre ord anbefale folk som har muligheten til å få seg en hjemmepc-avtale). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Så en dell xps i en annonse og syntes den så jalla dyr ut i forhold til specs (skikkelig gode specs likevel). Eller var det billig jeg syntes den var (til å være dell altså? Uansett: Med hjemmepc ordningen får du den til en rimelig pris, så... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 en kjempebra maskin da, og til kun 520 kr mnd! Lenke til kommentar
elcabron Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Bare en oppdatering når det gjelder prisen for privatpersjoner. Jeg var akkurat innom dell.no, og jeg kom til: Pris 36 795 kr (Prisene inkluderer mva og frakt for 1 system). Jeg mente å huske at det var 32.00,-, men jeg begynner visst å bli gammel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå