Gå til innhold

Skjule/kryptere kataloger og filer


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har en maskin stående i min stue (MP3 og jobb etc). I blandt ser jeg at mine besøkende ikke klarer å la være å lete rundt etter mine filer.

 

For å slippe å slette alt som jeg ikke vil at andre skal finne lurer jeg på om det finnes noe enkelt krypto sw, ala PGP disk.

 

PGP disk virker ikke så stabilt på min winXP.

 

 

Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg pleier å bruke et program som heter Winace på filer og mapper som jeg ikke vil at andre skal rote i.

Med dette programmet pakker du ned filene og kan velge å sette passord slik at kun du kan pakke dem opp igjen.

Kansjke litt bakvendt hvis du bruker filene ofte men jeg synes det går greit å pakke dem opp når jeg trenger dem :smile:

Lenke til kommentar

Klart enklest å NTFS sikkerhet, du kan f.eks. ha 2 forskjellige brukere på systemet, en som brukes av bare deg til jobb osv., så kan du ha en annen gjestebruker som andre besøkende kan bruke, og som ikke har tilgang til dine private filer. Merk at du selvsagt må bruke NTFS for å gjøre dette, fungerer ikke på FAT-partisjoner.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 17:08, cdguru skrev:

langbein: hvis du får til det , så kan du vel hjelp meg. har samme problem. bruker maxcrypt jeg. for å være barnslig: Fuck Microsoft!!!!!!!! :wink:


Nææh! Microsoft er ofte barnslige de også :smile:

 

Filsikkerhet er litt tungvint i Windows, mye mer oversiktlig i unix syns nå jeg da, men hvis en disk er NTFS kan man velge en mappe, gå inn på properties->secutiry. Der står det hvem som har tilgang til mappa. Ofte vil det være slik at alle har tilgang, da kan du bare fjerne det, og add'e de brukerne du vil skal ha tilgang. Kryptering burde ikke være nødvendig med mindre det er snakk om virkelig sensitive data.

Lenke til kommentar

Hei

 

 

har testet maxcrypt, funket, men krypteringen tar for lang tid, og så må man logge på og av hver gang man forlater maskinen. Det er heller ingen automatikk som starter "skjulingen" etter en viss idle tid.

 

Finnes det andre alternativ, som ikke krypterer, bare skjuler folder.

 

Jada, jeg vet jeg har store krav...

Er det noen av dere som kjører PGP disk på win xp og får det til å fungere stabilt?

 

Men, flere alternativ der ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...