mantra17 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg skal ha meg en socket-754 CPU til DFI Lanparty UT sammen med 2 x 256 OCZ EB pc3500 og R9800 pro. Denne skal brukes mest til spilling, men jeg vil jo leke meg også med overklokking uten å bruke rundt 5000kr til en 3700+. Hvilken utgave vil jeg få mest igjen for pengene, samtidig som cpu'en ikke stopper opp for tidlig ved klokking? En 2800+ er vel i prinsippet samme cpu som en 3700+, bortsett fra MP og (cache). Er det slik at en 2800+ blir en 2800+ ved en tilfeldighet eller testes chip'en på forhånd for "fartsprøve" og de som kom best ut blir 3700+ osv? Og til slutt; er Clawhammer bedre enn Newcastle til klokking? Solgte nettopp min Clawhammer 3000+ CO. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) "Fartsprøve"... http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4988 Deretter blir prosessorkjernene klassifisert. Noen kjerner kan ha en karakteristikk som tilsier at de kan operere på høyere frekvenser enn andre. Noen kjerner har kanskje en del av cachen som ikke virker. Det er nå man velger ut hvilke prosessorer som skal være f.eks. Athlon XP 2500+ og hvilke som skal være 3000+. Angående hvilken prosessor ville jeg valgt en 3400+ (2.4GHz)... Ikke jævlig dyr, og absolutt ikke jævlig dårlig Akkurat hvordan den er å overklokke har jeg ingen clue om, men jeg kjøper pc snart, og det er den JEG skal ha Endret 2. september 2004 av eXZire Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Newcastle er bedre enn clawhammer til klokking så det er nevnt. Hva som er best til klokking varierer veldig fra CPU til CPU, men jeg vil tro en A64 3000+ dugger veldig bra til klokking. Lenke til kommentar
tor-ivar.hals Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) jeg har klokket min 3400+ til 2,5Ghz (FSB=210) uten problemer, men har ikke prøvd lenger, mest fordi jeg bare har en rimelig Corsair Value S 3200-ram, og vil nok oppleve problemer med å tyne mer ut av ram'en min.... og... så er jeg ingen hard-core OC-dude... Klokker litt for å se om det funker, osv .. :-) bruker bare boxed-kjøleren, den funker veldig fint. LIgger på ca 39 grader idle og rundt 50 ved load... Er veldig fornøyd med CPU'en i allefall! MYE cpu for pengene!! Endret 2. september 2004 av tor-ivar.hals Lenke til kommentar
runeah Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Jeg kan med strørste glede anbefale et a64 system emd en 3400+ som dra mannskap. JEg har det selv med 1 gig Geil 3200 minne, og det funker bra. Men jeg må neste advare deg.. windows er ikke særlig glad for at du skifter hk,ram og cpu og kan derfor bli maksimalt ustabilt.,. jeg anbefaler at du formaterer og installerer alt på ny. På den måten er du garanter at det ikke går noen drivere i bakgrunnen som liker å fucke opp resten Ahh.... Edit: så nettopp at du har hatt 64 system fra før ^^ Kos deg med oc.. Endret 3. september 2004 av runeah Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Jeg har en amd64 3000+. Klokker den lett fra 10*200 til 10*250 med boxedkjølern. Det er en 25% overklokk det. Og det er jeg PLEASED med Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Takker for svar. En A64 3000+ til 3400+ er hva som anbefalest altså, så jeg skal lytte til dere og ikke vurdere en 2800+, men 3400+ har jeg ikke penger til,(synes jeg bruker 3-4 tusen hver måned til HW, men alltid er det noe som mangler I tillegg kommer den dyre Swiftech cpukjøler til 500.- Lurer på om Sempron socket A/754 blir gode klokkere? Anyway, det skal bli kjekt og snart kunne gå inn i BIOS til DFI'en, jeg har et nF2 Infinity og vet at det knapt finnes en mer spennende og sofistikert BIOS, tipper de blir ganske så like og detaljerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå