Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg ADSL-linje etter formattering

Anbefalte innlegg

Hei alle datakyndige! :)

Jeg har nylig formattert min datamaskin, og ettersom jeg har ADSL er det jo bare å plugge i.

Men av en eller annen grunn går det UTROLIG treig, liksom helt nede på 0,1 kb/s og sånt. Når jeg kobler på en annen maskin går det med full fart.

Noen ideer om hva som kan være galt?

Eirik Stokstad Brødholt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig formattert min datamaskin, og ettersom jeg har ADSL er det jo bare å plugge i.

Men av en eller annen grunn går det UTROLIG treig, liksom helt nede på 0,1 kb/s og sånt. Når jeg kobler på en annen maskin går det med full fart.

Noen ideer om hva som kan være galt?

Vel, har du husket å installere driveren til nettverkskortet samt opprettet en internett tilkobling?

Lenke til kommentar

Du husket vel å slå på brannmuren før du koblet pc'en på nettet? Regner heller ikke med at maskinen var patchet opp med siste sikkerhets fikser rett etter installeringen. Sansynligvis har du da blitt angrepet med wormer, som tar all båndbredden din når du kobler maskinen mot nettet.

Muligens tar jeg feil, men da regner jeg med at du har sjekket maskinen din med up2date antivirus scanner samt gjennomført en fullstendig windows update rundgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...