likferd Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Nå er jeg rimelig lei, og søker hjelp og moralsk støtte her. Pc'en min fryser tilsynelatende helt tilfeldig i windows, mens jeg surfer, når jeg skal åpne en mappe/program, eller hva som helst egentlig. Det rare er at jeg kan spille så lenge det skal være uten feil, og har også stresstestet cpu og ram med prime95. 14 timer i strekk 2 netter på rad, uten feil. Jeg tenkte det var en windows-feil, og formaterte nettopp. Neida, etter en halvtimes tid med win update og diverse, låser pc'en seg. Det som skjer når pc'en låser seg, er at alt stopper, eventuell lyd/musikk står og hakker, og både mus og tastatur er helt uten respons. Må holde inne power knappen i 5 sekund for å slå av pcen. Hva er det som gjør at pc'en låser seg i windows, men som samtidig er dønn stabilt i spill og stress tester? Jeg hiver snart møkka ut vinduet, og er takknemlig for svar, før jeg får en stor økonomisk utgift Det jeg har gjort: - bytta strømforsyning - testa ram brikkene hver for seg - sjekka kjøling på cpu og skjermkort, alt er normalt. - Formatert og lagt inn windows på nytt. intet resultat. Mitt system er: Abit is7 hovedkort pentium4 2.6 ghz twinmos 2x512mb Dual Pack sapphire 9600xt skjermkort. takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Hadde et liknende problem med at enkelte websider med macromedia flashplayer låste pc-en. Hvorfor fant jeg ikke ut. Byttet skjermkort og problemet forsvant. Det står noe om dette i supporten til macromedia. Løsning for deg er kanskje å avinstallere el. ikke legge inn flashplayeren. Test dette ihvertfall ut... Finn en side pc-en låser seg i ved gjentatte forsøk og test deretter uten flashplayer. Endret 2. september 2004 av Bubba-S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå