Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Pc'en fryser seg i windows

likferd

Anbefalte innlegg

Nå er jeg rimelig lei, og søker hjelp og moralsk støtte her.

Pc'en min fryser tilsynelatende helt tilfeldig i windows, mens jeg surfer, når jeg skal åpne en mappe/program, eller hva som helst egentlig.

Det rare er at jeg kan spille så lenge det skal være uten feil, og har også stresstestet cpu og ram med prime95. 14 timer i strekk 2 netter på rad, uten feil.

Jeg tenkte det var en windows-feil, og formaterte nettopp. Neida, etter en halvtimes tid med win update og diverse, låser pc'en seg.

Det som skjer når pc'en låser seg, er at alt stopper, eventuell lyd/musikk står og hakker, og både mus og tastatur er helt uten respons. Må holde inne power knappen i 5 sekund for å slå av pcen.

Hva er det som gjør at pc'en låser seg i windows, men som samtidig er dønn stabilt i spill og stress tester?

Jeg hiver snart møkka ut vinduet, og er takknemlig for svar, før jeg får en stor økonomisk utgift :blush:

Det jeg har gjort: - bytta strømforsyning

- testa ram brikkene hver for seg

- sjekka kjøling på cpu og skjermkort, alt er normalt.

- Formatert og lagt inn windows på nytt. intet resultat.

Mitt system er:

Abit is7 hovedkort

pentium4 2.6 ghz

twinmos 2x512mb Dual Pack

sapphire 9600xt skjermkort.

takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et liknende problem med at enkelte websider med macromedia flashplayer låste pc-en. Hvorfor fant jeg ikke ut. Byttet skjermkort og problemet forsvant. Det står noe om dette i supporten til macromedia. Løsning for deg er kanskje å avinstallere el. ikke legge inn flashplayeren. Test dette ihvertfall ut... Finn en side pc-en låser seg i ved gjentatte forsøk og test deretter uten flashplayer.

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...