Sky_Hawk Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Har fått ett alvorlig problem med PCen min nå. Helt plutslig slokker skjermen og lyden i høytalerne "henger" seg opp akkurat som og høre en CD med hakk i. Dette skjer flere ganger daglig, f.eks. mens jeg bare sitter og hører på musikk med winamp eller mens jeg surfer på internett og da jeg spiller. Det begynte etter att jeg klokket PCen litt for mye en dag (satt FSBen til 230MHz (noe prossoren burde tåle), men satt også rammen på 2.2.2.7 også på 230MHz og jeg tror det var denne som ikke tålte det). Så den startet ikke da jeg lagret disse instillingene og jeg måtte resette BIOS ved og flytte på den jumperen på hk. Jeg hvet ikke om jeg har AGP/PCI lock på hk så jeg stilte AGP/PCI til 66.66/33.33. Er det dette den skal stå på eller er jeg jeg som har missforstått? Tempraturene er heller ikke noe høye så det er ikke det som er problemet. Håper noen kan hjelpe meg så det blir orden på dette Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Glemte og si at da den fryser sånn så skjermen blir svart og lyden henger seg opp så fortsetter alle vifter og sånn inne i kabinettet og gå, og den eneste måten jeg kan skru av PCen på da er og holde start-knapen inne i 4-5 sekunder. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Sett maskinen på normale hastigheter du, lønner seg om du vil ha en "stabil" PC! Eller senk FSB, min XP2400 klarte bare 179 på FSB x 12.5! Om jeg økte den mer enn det bare fryste maskinen opp. Og om du klokker opp CPU så også husk å øk spenninga/strømmen som CPU får. Min 1.75V, FSB: 179 x 12.5! Det gikk bra hos meg Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Ja den står på normal hastighet nå. Etter att jeg resatt BIOS her jeg ikke klokket den opp igjen så den kjører på normale hastigheter nå og det var etter dette at den begynte og slokke på den måten Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Det hender at enkelte filer i windows kan få seg en "knekk" ved heavy overklokking. Hvis ingen ting hjelper, installer windows på nytt. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Kan jo prøve og innstalere windows på nytt og se om det funker. Men den AGP/PCI frekvensen da, skal jeg sette den på 66.66/33.33 hvis jeg ikke har agp lock på hk? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 eg fant heller ikke agp/pci lock så eg og satt på 66.66/33.33... men vet ikke om det er rett... Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Har formatert harddisken nå og innstalert xp på nytt, men den slokker enda Noen som hvet hva annet det kan være som er feil? Tittet på spenningene til PSU i sta og 12V varierer mellom 10.4 og 11 V. Kan dette være årsaken til at dette skjer? Hvordan får jeg satt opp spenningen til 12 V igjen da? Har ikke råd til ny PSU heller. PSU er en entermax 350 W. Denne burde vel holde til oppsettet mitt? Håper noen vet hva som er feil Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) [quote name='Sky_Hawk' date='05/09/2004 : 12:49'] Har formatert harddisken nå og innstalert xp på nytt, men den slokker enda Noen som hvet hva annet det kan være som er feil? Tittet på spenningene til PSU i sta og 12V varierer mellom 10.4 og 11 V. Kan dette være årsaken til at dette skjer? Hvordan får jeg satt opp spenningen til 12 V igjen da? Har ikke råd til ny PSU heller. PSU er en entermax 350 W. Denne burde vel holde til oppsettet mitt? Håper noen vet hva som er feil [/quote] Strømforsyningen du har er i utgangspunktet en bra PSU, men hvis den er ustabil helt ned til 10,4 volt så er jeg "nesten" sikker på at dette kan være problemet. Det kan hende det er et potmeter inne i PSU'en for å justere opp spenningen, men jeg tviler på det. Hvis du har et multimeter, så mål spenningen med det før du bytter PSU. Kan jo hende at avlesingen i bios er feil. En ny PSU koster jo ikke all verden. Denne.... [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL[/url] koster bare kr. 378,- på komplett, og er meget bra. Du har ikke en kompis som kan låne deg en PSU bare for å teste? Endret 7. september 2004 av flashcrw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå