Gå til innhold

PCen "slokker" flere ganger daglig!


Anbefalte innlegg

Har fått ett alvorlig problem med PCen min nå. Helt plutslig slokker skjermen og lyden i høytalerne "henger" seg opp akkurat som og høre en CD med hakk i. Dette skjer flere ganger daglig, f.eks. mens jeg bare sitter og hører på musikk med winamp eller mens jeg surfer på internett og da jeg spiller.

 

Det begynte etter att jeg klokket PCen litt for mye en dag (satt FSBen til 230MHz (noe prossoren burde tåle), men satt også rammen på 2.2.2.7 også på 230MHz og jeg tror det var denne som ikke tålte det). Så den startet ikke da jeg lagret disse instillingene og jeg måtte resette BIOS ved og flytte på den jumperen på hk.

 

Jeg hvet ikke om jeg har AGP/PCI lock på hk så jeg stilte AGP/PCI til 66.66/33.33. Er det dette den skal stå på eller er jeg jeg som har missforstått? :hmm:

 

Tempraturene er heller ikke noe høye så det er ikke det som er problemet.

 

Håper noen kan hjelpe meg så det blir orden på dette :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett maskinen på normale hastigheter du, lønner seg om du vil ha en "stabil" PC!

 

Eller senk FSB, min XP2400 klarte bare 179 på FSB x 12.5! Om jeg økte den mer enn det bare fryste maskinen opp. Og om du klokker opp CPU så også husk å øk spenninga/strømmen som CPU får.

 

Min 1.75V, FSB: 179 x 12.5! Det gikk bra hos meg

Lenke til kommentar

Har formatert harddisken nå og innstalert xp på nytt, men den slokker enda :cry: Noen som hvet hva annet det kan være som er feil? Tittet på spenningene til PSU i sta og 12V varierer mellom 10.4 og 11 V. Kan dette være årsaken til at dette skjer? Hvordan får jeg satt opp spenningen til 12 V igjen da? Har ikke råd til ny PSU heller.

 

PSU er en entermax 350 W. Denne burde vel holde til oppsettet mitt?

 

Håper noen vet hva som er feil :thumbup:

Lenke til kommentar
[quote name='Sky_Hawk' date='05/09/2004 : 12:49'] Har formatert harddisken nå og innstalert xp på nytt, men den slokker enda :cry:  Noen som hvet hva annet det kan være som er feil? Tittet på spenningene til PSU i sta og 12V varierer mellom 10.4 og 11 V. Kan dette være årsaken til at dette skjer? Hvordan får jeg satt opp spenningen til 12 V igjen da? Har ikke råd til ny PSU heller.

PSU er en entermax 350 W. Denne burde vel holde til oppsettet mitt?

Håper noen vet hva som er feil :thumbup: [/quote]
Strømforsyningen du har er i utgangspunktet en bra PSU, men hvis den er ustabil helt ned til 10,4 volt så er jeg "nesten" sikker på at dette kan være problemet.
Det kan hende det er et potmeter inne i PSU'en for å justere opp spenningen, men jeg tviler på det. Hvis du har et multimeter, så mål spenningen med det før du bytter PSU. Kan jo hende at avlesingen i bios er feil.
En ny PSU koster jo ikke all verden. Denne.... [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL[/url] koster bare kr. 378,- på komplett, og er meget bra.

Du har ikke en kompis som kan låne deg en PSU bare for å teste? ;) Endret av flashcrw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...