Gå til innhold

Positiv og negativ kritikk mottas gjerne!

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å lage min første personlige webside, og tenkte at jeg kunne legge ut et lite utkast her, for å høste kritikk, enten det er positiv eller negativ sådan!

Synspunkter på hva som kan gjøres bedre? Annerledes?

Kritikk mottas gjerne!

MichaPao

En liten notis: på knappene skal jeg lage en rollover effekt, bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
veldig stilrent og pent til nå i allefall, ser ut som en god start.

Bare det at du ikke har med en masse idiotisk dill (les gifs, animasjon, farger fra helvette osv), ser jeg på som en positiv ting.

Takker for det :)

Masse idiotisk dill som gifs og slikt nei, har _litt_ peiling på web, mener jeg selv da, så det skal jeg fint klare meg uten, hehe :thumbup:

Edit: Hvertfall én ting som jeg kommer på i farten, er footeren min.. Er ikke helt fornøyd egentlig, men samtidig ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse den... Kan jo kanskje være slik den er, men kan kanskje (mye kanskje her nå..) bli litt kjedelig..?

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Hehe, godt å høre, er alt for mange som må legge inn så mye rart i troen om at det gjør siden bra.

Stilrent og funksjonelt er det jeg setter pris på.

Du får poste ny link når du får gjort mer på den, så kan "vi" alltids prøve å slakte den så godt vi kan :devil:

Lenke til kommentar
Det der såg ikke gale ut. Hva med å gjøre fisken(bildet) litt større, så det er lettere å se? Evt en html versjon. Sleng inn noe innhold.

Enig at det var stilrent og pent, med litt template feeling i bunnen.

Mye mulig jeg kommer til å endre på fisken min, men dette må jeg nok nedprioritere en liten stund, pga. litt for hektisk studieperiode nå :realmad:

Innhold på siden kommer så fort jeg har tid, dvs. etter 17. september (les: første eksamen ferdig.)

Hehe, template ja, kan med 110% sikkerhet og hånden på hjertet si at det ikke er hentet fra noen template, men du må gjerne få lov til å synes det for det ;)

Men takk for kritikk, setter pris på det! Alltids ting å forbedre!

EDIT:

agony; Jepp, som jeg skrev over, skal poste mer når jeg har kommet mer i gang, har bare litt dårlig tid om dagen..moderne databaseteknologi...fysj a mei! Kritikk er alltid bra å få vettu, enten det er positivt eller negativt! :)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar
Hehe, template ja, kan med 110% sikkerhet og hånden på hjertet si at det ikke er hentet fra noen template, men du må gjerne få lov til å synes det for det ;)

Det var godt. :) Jeg synst det var noe i headen som minnte meg om en template, men det spiller ingen rolle.

Det jeg hovedsaklig mente med innhold, var at du kunne slenge inn noe lipsum, for å fylle ut tomrommet.

Lenke til kommentar

det ser ikke dumt ut det, men synes det er litt stor padding på innholdet. prøv å trekk det litt lengre ut.

hadde vært fint om du la inn en overskrift eller noe og.

synes du kan ta opp den freshe grønnfargen fra headeren i menyen og eller footer.

men et godt utgangspunkt :thumbup:

Lenke til kommentar
det ser ikke dumt ut det, men synes det er litt stor padding på innholdet. prøv å trekk det litt lengre ut.

hadde vært fint om du la inn en overskrift eller noe og.

synes du kan ta opp den freshe grønnfargen fra headeren i menyen og eller footer.

men et godt utgangspunkt :thumbup:

Det med paddingen er bare en "dummy" og vil garantert bli fikset på når jeg setter meg til å kode html/css delen, hehe, bare pastet inn litt lipsum i all hast, for å gi dere ett annet inntrykk. Men det er jo kjekt å høre at andre synes det samme som meg, at paddingen må fikses på, synes det ble litt drøyt ja.

Overskrift tror jeg også kommer til å komme, når jeg skal kode siden.

Ang. grønnfargen i headeren, har jeg tenkt å legge den på onmouse-over effekten på menyen min, det var hvertfall tanken min. Synes det selv ble ganske stilig.

Noen tips om hvordan jeg kunne brukt den grønnfargen i footeren da?

Lenke til kommentar

Tja, egentlig en ganske grei side.

- Litt vel mye scanlines i bakgrunnen (synes jeg.)

- Kutt "Optimalisert for..." i footer, en god side er optimalisert for alle.

- Blir kanskje litt trist med bare grått og grønt?

- Litt for knall grønnfarge i header, prøv å "vaske" den litt med hue/saturation.

- Tror ikke jeg likte pixelfonten i header'n heller.

Resten av designet var pent og smooth, men helhetsinntrykket er at den liksom "mangler noe", den blir litt tom og kjedelig i lengden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Meget bra til å være en begynnelse. :)

Har noen minuser, though:

- Stygge pikselfonter. Prøv med noe helt enkelt, evt. noe rundere for å gi de skarpe kantene kontraster :)

- Litt for lite margin mellom teksten og venstresiden. Sleng på 10 piksler til

- Litt stor overskrift?

- For mange scanlines i bakgrunnen der

- Teksten i footer. Lover ikke bra

Jeg stusser også på at det er border under menyvalgene mellom knappene, men ikke på høyre- og venstresiden av de første og siste menyelementene, så litt rart ut.

Ellers ville jeg fått inn noe grønt i footeren, gjerne sammen med noen detaljer. Detaljer trengs generelt sett også, siden blir veldig kjedelig i lengden.

Sist, men ikke minst, siden er ALT FOR LITEN! :)

Lenke til kommentar

lokaltog: Det med scanline'ene er jeg litt uenig i, men samtidig litt enig..Hehe..kan kanskje prøve å tone det ned litt..

Det med fargene, bare grått og grønt, dette vil jo bli litt annerledes når jeg koder siden, mtp. linker og slikt, hvis du skjønner hva jeg mener...? Har et annet bilde som jeg tenkte jeg skulle bruke på headeren i stedet, noe i samme duren, men enda kulere, synes nå jeg selv..hehe..

Ang. pixelfont, har du noe tips til en bra?

Purify: samme til deg, har du noen tips til bra pikselfonter?

Marginen i teksten er som jeg skrev over, noe som vil bli forandret når jeg får fikset css'en min ;)

Appropos størrelsen, hehe, så det nå at den var litt i det minste laget ja! Kan med hell økes ja! Takk :) Tekst i footer skal vekk har jeg fjernet fra min egen fil (ikke web). Som sagt, siden vil bli litt annerledes når jeg koder den, dette er bare et utkast til design, foreløpig... Har fått noen ideer inn i hodet mitt nå, mtp. videre utvikling av siden..

highlander: Takk skal du ha :)

Takk for kritikken, guys!

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Hmm, dette desinget har jeg sett før på Internett.

Jeg er selv webdesigner og vet at en webdesigner jobb i praksis er å stjele design fra andre, men få det til å se annerledes ut. ;)

Om du har gjort grønnfargen litt rødere eller litt mer blå, ville ingen ha gjenkjent det. Nå er det jo ikke så stor sannsynlighet for at noen har sett designet før, men jeg jeg har ihvertfall gjort det. Eller jeg har sett et som ligner på ditt.

Et tips er å laste ned plugins, brushes og alt du kan finne til Photoshop.

Da er det enklere å få litt mer liv i designet.

Lenke til kommentar
Hmm, dette desinget har jeg sett før på Internett.

Det kan du UMULIG ha gjort, siden jeg har laget denne fra starten av, helt av meg selv! Hva er poenget med å stjele designet til andre, for å så å kun gjøre en liten modifikasjon????

Jeg har funnet det grønne bilde i headeren på nettet ja, men det vil ikke si at jeg har laget en ripp-off side, laaaangt derifra!

Så nei du, må nok "skuffe" deg, du har ikke sett mitt design noe annet sted gitt!

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

ser du har lagt inn en overskrift, den var no good.

siden overskrifter får oppmerksomhet pga størrelsen er det ikke nødvendig at de er like sterk i fargen som brødteksten, prøv med en litt gråere farge, kanskje litt grønnere og, men altså; mindre styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...