Gå til innhold

grado sr 60


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg eier ikke denne, men lånte den av en kompis, og hadde den hjemme noen dager.

 

Det er slett ikke så verst lyd, veldig tøff bass, men diskanten lider litt synes jeg. Det ble ganske mørkt og lite detaljert i toppen. Jeg syntes også de presset ganske hardt mot ørene, så det ble fort litt slitsomt å ha den på.

Men de drives lett av bærbare saker, og er ganske små og diskrete, så de er faktisk ganske praktiske.

 

Hadde det vært mulig å kjøpe noen av Grado'ene i Norge til en nogenlunde fornuftig pris, hadde de vært veldig interessante. Men i forhold til USA, er Grado over dobbelt så dyre, selv om man legger til moms! Det er de rett og slett ikke verdt. Synd at Grado har gjort dette.

 

Kjøp dem brukt fra USA, da kan du gjøre noen skikkelige kupp.

Lenke til kommentar
skal kjøpe fra usa viss eg skal kjøpe..

 

var det berre irriterande eller vart det rett og slett vondt å ha dei på over lengre tid??

skal til tyskland med tyskklassen og vil ha noko som gjer _god_ lyd. sidan vi skal køyre frå sogn og fjordane til tyskland i buss......

Nja, det var mest at den trykte ganske hardt på ørebrusken, og det ble litt ømt etterhvert.

 

Hvis du skal sitte på buss og plasser der det bråker endel, er det kanskje bedre med hodetelefoner som blokkerer ute støy?

Lenke til kommentar
skal kjøpe fra usa viss eg skal kjøpe..

 

var det berre irriterande eller vart det rett og slett vondt å ha dei på over lengre tid??

skal til tyskland med tyskklassen og vil ha noko som gjer _god_ lyd. sidan vi skal køyre frå sogn og fjordane til tyskland i buss......

Nja, det var mest at den trykte ganske hardt på ørebrusken, og det ble litt ømt etterhvert.

 

Hvis du skal sitte på buss og plasser der det bråker endel, er det kanskje bedre med hodetelefoner som blokkerer ute støy?

kan godt hende at det er bedre, men vil ha nokon små og grado skal vere j**la gode.

viss det bråkar er det jo berre å skru opp volumet.

Lenke til kommentar
skal kjøpe fra usa viss eg skal kjøpe..

 

var det berre irriterande eller vart det rett og slett vondt å ha dei på over lengre tid??

skal til tyskland med tyskklassen og vil ha noko som gjer _god_ lyd. sidan vi skal køyre frå sogn og fjordane til tyskland i buss......

Nja, det var mest at den trykte ganske hardt på ørebrusken, og det ble litt ømt etterhvert.

 

Hvis du skal sitte på buss og plasser der det bråker endel, er det kanskje bedre med hodetelefoner som blokkerer ute støy?

kan godt hende at det er bedre, men vil ha nokon små og grado skal vere j**la gode.

viss det bråkar er det jo berre å skru opp volumet.

Joa, Grado er bra saker, men ikke nødvendigvis så utrolig mye bedre enn tilsvarende fra Sennheiser, AKG og Beyerdynamic.

 

Og til prisen de tar i Norge, er de absolutt ikke verdt penga.

 

Jeg synes ikke det er en god idé å bare skru opp volumet når det blir støy rundt deg, det blir fort hørselsskade av slikt.

 

Hvis du vil ha en god, lukket hodetelefon til bærbart bruk, burde du se på Sennheiser HD25-SP1. Enda mindre enn Grado og faktisk veldig bra isolasjon. Tøff bass og ellers meget bra til MP3-spillere og slikt. Jeg vurderer en slik selv...eller kanskje den ENDA tøffere HD25... ;-)

Lenke til kommentar
skal kjøpe fra usa viss eg skal kjøpe..

 

var det berre irriterande eller vart det rett og slett vondt å ha dei på over lengre tid??

skal til tyskland med tyskklassen og vil ha noko som gjer _god_ lyd. sidan vi skal køyre frå sogn og fjordane til tyskland i buss......

Nja, det var mest at den trykte ganske hardt på ørebrusken, og det ble litt ømt etterhvert.

 

Hvis du skal sitte på buss og plasser der det bråker endel, er det kanskje bedre med hodetelefoner som blokkerer ute støy?

kan godt hende at det er bedre, men vil ha nokon små og grado skal vere j**la gode.

viss det bråkar er det jo berre å skru opp volumet.

skal som sagt viss eg bestiller kjøpe fra USA. da blir prisen ca 60 - 70$.

vil ikkje over 700 kr.

har prøvd porta pro , men likte dei ikkje..

Lenke til kommentar
Dere bør ta en titt her:

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

 

De samarbeider med grado og sies å være ganske like grado om ikke bedre (har ikke prøvd noen av dem selv enda).

 

MS-1 kan sammenlignes med Grado SR125

MS-2 med SR325

 

ta forresten en titt på forumet: www.head-fi.com

 

Prisene på alessandro siden er inkludert worldwide shipping.

 

 

klo

disse var dyrere enn grado sine sr60.

Lenke til kommentar
har hatt SR80. er nesten like som SR60. synes lyden var utrolig bra :yes: 

 

men... de tåler ikke så mye..  HVa slags bruk skal du ha de til?

skal bruke på buss fra og til skule.

kjem for det meste til å bli brukt til discmanen. har eit anna par til databruk..

Vil ikke anbefale de til discman. de er åpne å slipper inn mye støy utenfra.

 

Dessuten tåler de ikke så mye. spes. ledningene som er festet til elementet inne i den. de har løsnet flere ganger på mine.... måtte fram med loddebolt :(

 

men til pc. bruk er de bra :yes:

Lenke til kommentar
Dere bør ta en titt her:

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

 

De samarbeider med grado og sies å være ganske like grado om ikke bedre (har ikke prøvd noen av dem selv enda).

 

MS-1 kan sammenlignes med Grado SR125

MS-2 med SR325

 

ta forresten en titt på forumet: www.head-fi.com

 

Prisene på alessandro siden er inkludert worldwide shipping.

 

 

klo

der prisen står er det 2 alternativ...

er det den med mini plugg adaptor eg skal ha?

Lenke til kommentar
Det er slett ikke så verst lyd, veldig tøff bass, men diskanten lider litt synes jeg. Det ble ganske mørkt og lite detaljert i toppen. Jeg syntes også de presset ganske hardt mot ørene, så det ble fort litt slitsomt å ha den på.

Kan ikke akkurat si at jeg kjenner igjenn din beskrivelsen av lyden..

Har de selv, og bass er jo ikke akkurat veldig mye av..

menn oppover er de veldig gode..

Det at de presser hardt mot ørene skjønner jeg heller ikke noe av.. kansje det har noe med størrelse/form på hodet eller no.. har forholdsvis stort hode selv(uten no særlig innhold da menn..)

 

Menn nå som bla. sennheiser har blitt så billige tror jeg kansje det er et bedre kjøp..

Endret av smale
Lenke til kommentar
Det er slett ikke så verst lyd, veldig tøff bass, men diskanten lider litt synes jeg. Det ble ganske mørkt og lite detaljert i toppen. Jeg syntes også de presset ganske hardt mot ørene, så det ble fort litt slitsomt å ha den på.

Kan ikke akkurat si at jeg kjenner igjenn din beskrivelsen av lyden..

Har de selv, og bass er jo ikke akkurat veldig mye av..

menn oppover er de veldig gode..

Det at de presser hardt mot ørene skjønner jeg heller ikke noe av.. kansje det har noe med størrelse/form på hodet eller no.. har forholdsvis stort hode selv(uten no særlig innhold da menn..)

 

Menn nå som bla. sennheiser har blitt så billige tror jeg kansje det er et bedre kjøp..

Du syntes det var LITE bass i en Grado? Det er vel stort sett det de er kjent for; heftig trøkk og rock'n roll.

 

Joa, jeg har vel et relativt stort hode, men en annen ting Grado er kjent for, er en litt manglende komfort. De har visst kommet ut med litt forskjellige puter som hjelper litt. Et svensk hifi-blad som testet SR225 og SR325 klagde ihvertfall over slitne ører.

 

Det er Grado SR60 du har?

Endret av JensL
Lenke til kommentar
jupp..

om det er gamle tester du ser på så har grado byttet ut putene de brukte før..

var visst rimelig harde de..

merker jaffal ikkeno ubehag jeg.. ca like gode som sennheiserene jeg hadde før(husker ikke modell nr i farta..)

 

skal vist være noe mere bass i sr80 tror jag..

Jeg titta litt hos Headroom i USA, og de nevner dette med at folk synes Grado er ukomfortable, men også at det bare er å strekke ut hodebøyla litt, så blir det bedre.

Lenke til kommentar
skal til tyskland med tyskklassen og vil ha noko som gjer _god_ lyd. sidan vi skal køyre frå sogn og fjordane til tyskland i buss......

Da trenger du ikke hodetelefoner som er designet for å sitte i rolige omgivelser og gi deg HiFi-lyd, da trenger du noe som er i stand til å pushe ut masse lyd og er forholdsvis lukket. Grado-hodetelefoner er jo ikek laget for portabelt bruk først og fremst, det er i hovedsak en hodetelefon for å koble på et bra stereosystem, og nyte musikk i stille omgivelser.

 

Angående bass, er jeg enig i at det ikke er enormt mye av det i Gradoen, selv om den er veldig fin og balansert. Er du først og fremst ute etter bass i en portabel hodetelefon, kjøp heller en billig PortaPro elns.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dere bør ta en titt her:

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

 

De samarbeider med grado og sies å være ganske like grado om ikke bedre (har ikke prøvd noen av dem selv enda).

 

MS-1 kan sammenlignes med Grado SR125

MS-2 med SR325

 

ta forresten en titt på forumet: www.head-fi.com

 

Prisene på alessandro siden er inkludert worldwide shipping.

 

 

klo

der prisen står er det 2 alternativ...

er det den med mini plugg adaptor eg skal ha?

Alternativ 1 (øverst): 1/4" plug

Alternativ 2 (nederst): 1/8" plug med 1/8" til 1/4" adapter.

post-79-1095869267_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...