Bazze Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hei Jeg har en Shuttle SN41G2. Har nå gjort en del mods for å fjerne støy. Men det er jo ikke annet enn en ond sirkel. Startet med å bytte ICE viften til en Sharkoon SL1 og fjerne "nettingen" bak. Joa, det ble litt bedre - men ikke bra nok. Erstattet NB viften med en Zalman Heatsink. Byttet ut Sharkoon med en SilenX 120mm og 80mm vifte, i en push-pull konfig. Byttet PSU viften med en SilenX 40mm vifte. Nå begynner det virkelig å hjelpe, men nå hører jeg viften fra Radeon 9600XT kortet. Og den hørte jeg ikke engang før.... Men problemet er at det er trangt mellom PCI og AGP sporet, og i PCI sporet står et Hauppauge PVR350 kort. Jeg får derfor ikke plass til en heatpipe kjøler. Noen som vet om alternative løsninger som kan fungere her ? PC'en brukes ikke til spill, så kortet blir ikke kjørt hardt. Takker.... Lenke til kommentar
Roark Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vel, tviler litt på at Arctic Cooling VGA Silencer får plass, for den tar jo opp en expansion slot til. Tviler på at mange av kjølerne av samme design som originalen (Iceberq o.l.) bråker så mye mindre enn den. Isåfall sitter du igjen med enten en lavprofil vannblokk (der tar du knekken på støyen fra prosessorvifta også) -- eller et skikkelig billig gammelt vifteløst grafikkort. Sånn siden du ikke spiller mener jeg.... Håper noen andre har flere ideer. Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 hmm... tror ikke det er så mye å gjøre med den vifta når det er så trangt, kunne kansje moddet på en kjøleribbe å montere viften på siden av kortet (ala den zalman heatpipe saken) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vet ikke hvor mye bråk skjermkortet ditt avgir i dag, men sannsynligvis vil det bli stillere med denne : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CCBA4C Men det er nok ikke den ideelle løsningen. Lenke til kommentar
Bazze Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Er det en mulighet å justere ned hastigheten til vifta ? I og med at kortet ikke brukes til spilling, så blir det "kjørt" så hardt mener jeg? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Er det en mulighet å justere ned hastigheten til vifta ? I og med at kortet ikke brukes til spilling, så blir det "kjørt" så hardt mener jeg? Burde være mulig ja, men for å være på den sikre siden kunne det nok være en ide og sammtidig klokke kortet noe ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå