Halvorsen Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hei jeg får ikke start på PC-en min. Frykter at det er CPU-en. Er det mulig å starte maskinen uten CPU? Og skader det? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Du kommer ikke særlig langt uten CPU. Fungerer alt annet da? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Nei, intet virker på PCen hvis ikke CPUen fungerer. De fleste hovedkort har pipelyder elle varseldioder som indikerer hva som er galt. Finn ut hva slags hovedkort du har og finn fram manualen. Rapporter gjerne hva du finner ut på forumet, så skal vi hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Pcen kan ikke ta skade av å starte uten cpu, den starter bare ikke. Piper pcen når du prøver å starte den? Kan du gi oss noen flere feiltegn? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 PCen starter selv om CPUen ikke er skikkelig nedi, jeg hadde ihvertfall det "problemet". Sjekk om CPUen sitter skikkelig nedi. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hei igjen. Jeg har et AOPEN socket-A VIA KT400, hovedkort og en CPU Athlon xp 2100 1.733. Nei det kommer ingen feilmelding i form av lyd fra hovedkortet eller andre komponenter i pc-en når jeg prøver å starte den. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hei jeg får ikke start på PC-en min. Frykter at det er CPU-en.Er det mulig å starte maskinen uten CPU? Og skader det? eg klarer å starte maskinen uten cpu, men da kommer ikkje bilde uten cpu. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Jeg clocket opp cpu-en litt for et par dager siden, men den har fungert utmerket og temperaturen har ligget på 42 i gjennomsnitt og vert oppi 47 maximum. Går det an å tilbakestille Clockingen selv om pc-en bare sviver rolig uten bilde når jeg starter den? Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Et eller annet sted skal det være en pin hvor du vanligvis må flytte en jumper for å annulere CMOS'en.. gjort det? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Nei det har jeg ikke kommet på, takk for tipset Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Om du ikke finner ut hvordan du annulerer CMOS, kan det hende at det kan funke å rett og slett bare nappe ut CMOS batteriet, om du får det til. Må sies at jeg aldri har prøvd det, og aldri har hørt om verken suksses eller helvete på akkurat det.. consider it a very, very very emergency option (Noen som vet om det faktisk "er lov" å nappe ut cmos batteri? ) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Nappe ut batteriet fungerer utmerket, la det være ute noen minutter, deretter sett det på plass igjen. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hm. Da lærte jeg noe idag også Note to self: Det går helt fint å ta vekk CMOS batteriet Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Takk for allt!! Det har vert supert å få god hjelp! Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 ...og det betyr? Nå funker pcen? Eller var det bare en mid-battle hyllest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå