danielsn Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Skal bygge data, men vet ikke om jeg skal velge amd eller intel. Hva er best??? SKAL IKKE: -Klokkes SKAL: -brukes til nesten alt, også video-redigering og 3d-modellering. MVH. daniel Endret 2. september 2004 av danielsn Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Begge er best til det de er best på! Lykke til med valget! Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hva er best gennerelt??? Daniel Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hva er best gennerelt??? Daniel Det er ikke lett å gi noe klart svar på Daniel. Intel har sine fordeler og AMD har sine. Her kan du se en nokså omfattende test av de nyeste Intel og AMD cpu'ene: http://reviews.zdnet.co.uk/0,39023100,39164010,00.htm Lenke til kommentar
TroNyX Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 å herre.. hvor mange slike "Hva er best" emner er det egentlig? Søk litt gjennom forumet så finner du garantert maaaange Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 å herre.. hvor mange slike "Hva er best" emner er det egentlig? Søk litt gjennom forumet så finner du garantert maaaange Helt enig:) Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 skal maskinen brukes til gaming så anbefaler eg amd, dei er bedre på gaming. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=146173 Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hva er best gennerelt??? Daniel Etter din avatar å bedømme så anbefaler jeg en AMD64! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Skal bygge data, men vet ikke om jeg skal velge amd eller intel. Hva er best??? MVH. daniel Antakelig et av tidens dummeste, simpleste og mest ugjennomtenkte spørsmål på forumet ever...Sorry ass. Her må man vite litt mer om dine bruksområder, budsjett, skal du klokke etc. Endret 2. september 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 tror denne blir stengt svinfort, moderatorer har 0-tolleranse for amd eller intel, hva er best? - poster Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Vel, A64 er vel generelt best til spilling, og vi vet jo ikke om du skal spille. Opplys om dette. Intel er litt bedre på redigering og koding av mp3. Ellers ikke noe særlig forskjell! Forandre emnefelt, til f.eks: Skal kjøpe spillpc snarest, trenger hjelp e.l. Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 kjøper du en stor cpu så tror jeg ikke det blir noen store merkbare forskjeller.. Lenke til kommentar
lie Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 omg, denne diskusjonen her kan vare evig Men selv Foretrekker jeg Intel, fordi jeg ikke spiller så mye. AMD er for de som liker å spille mye. Enklere enn det kan det ikke bli Håper du får ett svar før den her blir stengt Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 omg, denne diskusjonen her kan vare evig Men selv Foretrekker jeg Intel, fordi jeg ikke spiller så mye. AMD er for de som liker å spille mye. Enklere enn det kan det ikke bli Håper du får ett svar før den her blir stengt Han har allerede fått svar Som sagt har begge sine fordeler, vurder hvilke behov du har og se på posten til fredriku og velg prosessor. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Som sagt har begge sine fordeler, vurder hvilke behov du har og se på posten til fredriku og velg prosessor. Men AMD har full støtte for 64-bit, noe som ikke er dumt hvis du ser litt fremover... Defor ville jeg gått for Athlon 64 uansett hva du skal bruke PC'en til... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Raptor' date='03/09/2004 : 09:46'] Som sagt har begge sine fordeler, vurder hvilke behov du har og se på posten til fredriku og velg prosessor. Men AMD har full støtte for 64-bit, noe som ikke er dumt hvis du ser litt fremover... Defor ville jeg gått for Athlon 64 uansett hva du skal bruke PC'en til... Kan ikke folk ta og roe ned den ufattelige 64bits hypen som finnes, greit nok at det er noen fordeler men de er svært ubetydelige. Og de fleste fordelene vil ikke komme før om noen år(2006/2007 longhorn, så lenge du ikke skal bruke Linux/unix/ osv OS med full 64bits impimentering og at programmene skal bruke også er 64bits). Selv om nå både Intel og AMD har 64-bits CPUer. Og å si at du vil ha kjøpt en AMD 64 uansett, får da være din mening men jeg er sterkt uenig i dette utsagnet. Intel er på mange steder betydelig bedre, men jeg er enig at i en all round data(x86) så ville jeg valgt en eller annen AMD CPU. Til post starter så må jeg si at du ikke gir god nok informasjon om det du vil ha hjelp til og at det skaper en post som ikke vil hjelpe deg, og at det blir en lite posetiv diskusjon ut av det. Når dette er sakt så er det så mange andre flaskehalser i en data som gjør at du ikke vil merke noe særlig forskjellig hvis du velger en av de berdre cpuene til vanlig bruk. Det er noen ting som taler mot AMD eks at du må punge ut med en syk sum for å få et en sockel som ikke blir ut av produksjon om ikke lenge. Mens Intel har ikke like kraftige CPUer( da regner jeg ikke med noen P4EE), og de er litt dyrer på ytelse vs pris. Og de er nå i en overgangs perjode når det gjelder PCI-e og DDR2. Det er litt viktlig at vi uansett ikke kan komme med et fasit svar, det går på magefølelse, og CPU er bare en liten brikke i en datamaskin, som er kraftig overhypet. Prøv ut de cpuene du tenker på i en butikk og se hva du liker best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå