Gå til innhold

Amd eller Intel?

danielsn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal bygge data, men vet ikke om jeg skal velge amd eller intel. Hva er best???

MVH. daniel

Antakelig et av tidens dummeste, simpleste og mest ugjennomtenkte spørsmål på forumet ever...Sorry ass.

Her må man vite litt mer om dine bruksområder, budsjett, skal du klokke etc.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

omg, denne diskusjonen her kan vare evig :hmm:

Men selv Foretrekker jeg Intel, fordi jeg ikke spiller så mye.

AMD er for de som liker å spille mye.

Enklere enn det kan det ikke bli :D

Håper du får ett svar før den her blir stengt :tease:

Lenke til kommentar
omg, denne diskusjonen her kan vare evig :hmm:

Men selv Foretrekker jeg Intel, fordi jeg ikke spiller så mye.

AMD er for de som liker å spille mye.

Enklere enn det kan det ikke bli :D

Håper du får ett svar før den her blir stengt :tease:

Han har allerede fått svar :p

Som sagt har begge sine fordeler, vurder hvilke behov du har og se på posten til fredriku og velg prosessor.

Lenke til kommentar
Som sagt har begge sine fordeler, vurder hvilke behov du har og se på posten til fredriku og velg prosessor.

Men AMD har full støtte for 64-bit, noe som ikke er dumt hvis du ser litt fremover...

Defor ville jeg gått for Athlon 64 uansett hva du skal bruke PC'en til...

Lenke til kommentar
Raptor' date='03/09/2004 : 09:46']

Men AMD har full støtte for 64-bit, noe som ikke er dumt hvis du ser litt fremover...

Defor ville jeg gått for Athlon 64 uansett hva du skal bruke PC'en til...

Kan ikke folk ta og roe ned den ufattelige 64bits hypen som finnes, greit nok at det er noen fordeler men de er svært ubetydelige. Og de fleste fordelene vil ikke komme før om noen år(2006/2007 longhorn, så lenge du ikke skal bruke Linux/unix/ osv OS med full 64bits impimentering og at programmene skal bruke også er 64bits). Selv om nå både Intel og AMD har 64-bits CPUer.

Og å si at du vil ha kjøpt en AMD 64 uansett, får da være din mening men jeg er sterkt uenig i dette utsagnet. Intel er på mange steder betydelig bedre, men jeg er enig at i en all round data(x86) så ville jeg valgt en eller annen AMD CPU.

Til post starter så må jeg si at du ikke gir god nok informasjon om det du vil ha hjelp til og at det skaper en post som ikke vil hjelpe deg, og at det blir en lite posetiv diskusjon ut av det.

Når dette er sakt så er det så mange andre flaskehalser i en data som gjør at du ikke vil merke noe særlig forskjellig hvis du velger en av de berdre cpuene til vanlig bruk.

Det er noen ting som taler mot AMD eks at du må punge ut med en syk sum for å få et en sockel som ikke blir ut av produksjon om ikke lenge.

Mens Intel har ikke like kraftige CPUer( da regner jeg ikke med noen P4EE), og de er litt dyrer på ytelse vs pris. Og de er nå i en overgangs perjode når det gjelder PCI-e og DDR2.

Det er litt viktlig at vi uansett ikke kan komme med et fasit svar, det går på magefølelse, og CPU er bare en liten brikke i en datamaskin, som er kraftig overhypet.

Prøv ut de cpuene du tenker på i en butikk og se hva du liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...