Gå til innhold

Er dette OK temp?

Grev_Rasmus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

slik så inlegget mit ut

har mellom 40-41c i ideal og 28c på hovedkortet og 50c i load hocedkortet lå på

det samme Da har jeg klokka min P4 2400mhz 533mhz bus til 2915mhz

jeg har 3 kabinett vifter (80mm 16db) og zalman CNPS7000B-ALCu på noraml mode med den kjølepastaen\goopen som følgte med

Er det mye og vinne på og klinne på artic silver 5 eller noen annen bra kjøle pasta?

Og

Ps har lagt til load temp nå har ASUS hoved kort hveit ikke hvordan sensoren dems er jeg

Lenke til kommentar
slik så inlegget mit ut

jeg har 3 kabinett vifter (80mm 16db) og zalman CNPS7000B-ALCu på noraml mode med den kjølepastaen\goopen som følgte med

Er det mye og vinne på og klinne på artic silver 5 eller noen annen bra kjøle pasta?

Og

Ps har lagt til load temp nå har ASUS hoved kort hveit ikke hvordan sensoren dems er jeg

kan få opptil 4-5 grader mindre med kjølepasta, men du har du gode temp'er da.

Lenke til kommentar

Har en P4 2.80c Fsb 800 HT:

Idle på cpu: 30 grader og 40 i load :w00t:

Hovedkortet ligger på 28 grader........

Har Aero 4 Lite som prossessorvifte...(kjører denne på minimum)

EDit: glemte prossessorvifta!

Mvh

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar
slik så inlegget mit ut

Og

Du vil ikke tjene mer enn 1-2 grader på det... Pastaen som følger med zalman vifta di er ganske bra fra før av.. ;) Men.. Idle tempen min på en 2.6 overklokka til 3.0 er fra 12-22 grader ( avhening av romtemp ) og ca. 30-45 grader ved load. Jeg har zalman CNPS7000B-Cu, 1 80mm vifte ved hd'er nederst ut, og 1 92mm papst vifte ved cpu inn. samt da PSU vifter.

Lenke til kommentar

Hehe, morsomme tråder dette. Lurer på hvor folk henter temperaturene sin fra? :)

Skulle ønske HK og CPU produsenter kunne komme med en temperatursensor som faktisk "fortalte" sannheten. 43 idle og 47 load er f.eks nokså urealistisk med luftkjøling med mindre man regner legging av kabal som load.

Eller så er det jo en med en p4 som har 28 idle og 30 load.

Hvor henter dere temperaturene ifra? En cpu vil ofte øke 20-40% i temperatur under load med luftkjøling

Lenke til kommentar
Hehe, morsomme tråder dette. Lurer på hvor folk henter temperaturene sin fra? :)

Skulle ønske HK og CPU produsenter kunne komme med en temperatursensor som faktisk "fortalte" sannheten. 43 idle og 47 load er f.eks nokså urealistisk med luftkjøling med mindre man regner legging av kabal som load.

Hvor henter dere temperaturene ifra? En cpu vil ofte øke 20-40% i temperatur under load med luftkjøling

I bios @ 0% load, fra 25-29 grader, med asusprobe og mdm, ca. 23, målt eksternt fra en tempsensor som en kompis dro med ( digital, temp målt ved kjernen ) 22 grader @ 0%. Ved 100% varierte temp fra 30-45 grader. Asus hovedkort er kjent for å måle fra 2-5 grader for høyt, mens abit derrimot ligger på opptil 10 grader for lite... noe som kan være farlig.. at hovedkortet selv måler for høyt ekke så farlig..gjør bare at du er "ekstra forsiktig" ;)

Lenke til kommentar

Bios , MBM 5 , SpeedFan og Asus Probe ... viser samme temp

load : CPU @ 100% f.eks. spilling eller CPU benchmark

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Chieftec Maxi tower 9 vifter : 3 i front : 1 techsolo 80x80mm, 1 Cooler Master 80x80mm, 1 Biltema vifte

3 bak : 2 spire aluminium 80x80mm, 1 92x92 som fulgte med et skyhawk kabbis...

1 i sidedør : Chieftec 80x80mm

1 Delta vifte, 323m³/time, 59 dB(A) i topp :whistle:

1 slot cooler

idle temp : 25-30 grader

full load : 40-45 grader

Endret av Whinz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...