kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Var det ikke han som sånn ca skapte GNU også? Hmm.... så rart han er litt fundamentalistisk rundt det der. Tror jeg hadde vært det samme Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Etter å ha blitt utsatt for lukkede drivere og forhindret fra å forbedre dem til sitt behov, sa han opp jobben sin og startet Free Software Foundation, med målet å tilby en fri, komplett programpakke for alle behov. Det var GNU, en UNIX-klone, som skulle danne kjernen. I begynnelsen skapte han Emacs, og han så at den var flott. Så skrev han GCC, og fikk etterhvert mange disipler som hjalp til med å skrive frie alternativer for de vanlige UNIX-verktøyene. Alt dette var veldig praktisk for Linus, som med kjernen sin fullførte FSF sitt mål om et fullstendig fritt miljø. Og så kom bermen av nykomlinger med sine lukkede drivere og ler av Stallman, men det er en historie for en annen kveld! Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) slime mold skrev: Etter å ha blitt utsatt for lukkede drivere og forhindret fra å forbedre dem til sitt behov, sa han opp jobben sin og startet Free Software Foundation, med målet å tilby en fri, komplett programpakke for alle behov. Det var GNU, en UNIX-klone, som skulle danne kjernen. I begynnelsen skapte han Emacs, og han så at den var flott. Så skrev han GCC, og fikk etterhvert mange disipler som hjalp til med å skrive frie alternativer for de vanlige UNIX-verktøyene. Alt dette var veldig praktisk for Linus, som med kjernen sin fullførte FSF sitt mål om et fullstendig fritt miljø. Og så kom bermen av nykomlinger med sine lukkede drivere og ler av Stallman, men det er en historie for en annen kveld! Får de som vil vite mer om han er boken om han Free as in Freedom veldig interesangt lese stoff. link Endret 5. september 2004 av Sivert Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Free as in freedom bør være obligatorisk lesning for alle som er litt interesert i FOSS(eller hva enn ungdommen kaller det nåtildags ). Personlig synes jeg RMS er litt vel fundamentalistisk(men man trenger slike også!), jeg er nok mer enig med Eric Raymonds som har en mer "bussiness" tilnærming til det hele. Der kan The Cathedral and the Bazaar anbefales. Endret 5. september 2004 av kattemat Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 slime mold skrev: I begynnelsen skapte han Emacs, og han så at den var flott. Genial allusjon. Lurer på om jeg ikke skal prøve å få tatt meg en oslotur. Er forresten veldig enig med kattemat. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Får vel lese den da - men først gjøre fysikkleksa til fredag som var... Har btw lest Cathedral and Bazar Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Noen som har mer informasjon rundt opplegget i Bergen? Gjerne en URI. edit: fant det selv http://efn.no/stallman2004pm.txt Endret 8. september 2004 av ketilkn Lenke til kommentar
jrz Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 jeg ligger lett i telt utenfor. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Regner man med at det blir fort fullt? Hvor stort er auditoriet på ingeniørhøyskolen egentlig? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Og ikke minst, kan noen gi enkle veianvisninger for tilreisende pilgrimer på ukjent jord? Ta gjerne utgangspunkt i Oslo S Endret 11. september 2004 av slime mold Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 finn.no? Skal være like ved den amerikanske ambasade. Hvor mange kommer/hvor mange tar dere med? Selv kommer jeg med meg selv og 1-3 venner... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg kommer jeg og, tar også kanskje med en venn. Om jeg ikke tar feil så kommer også en annen god venn av meg, som jeg anser som mentoren min i linux. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Får se om jeg ikke får kommet meg innom jeg også. Selv om det betyr at jeg må dra med meg skolesekken. Edit: Slime Mold; Trafikanten.no er svært kjekk når man driver med planlegging av reiseruter i Oslo. Endret 14. september 2004 av moyner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå