Gå til innhold

Rms kommer til bergen.


P@rm@nn

Anbefalte innlegg

Det javaseminaret er vel ikkje på blindern. det er på sas-hotellet. og det kostar 2500kr. om det var javazone du tenkte på. Eller skal han på blindern også? For det hadde jo overgått alt anna

Jeg skrev i forbindelse med Javazone - ikke PÅ javazone, gjorde jeg ikke? ;)

Den mest sansynlige datoen for et foredrag på Blindern(altså utenfor Javazone konferansen) er 16. september kl. 20:00-22:00 i Sophus Lie. Men ingenting er bekreftet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. NLC er ikke BLUG. Svaret var derfor galt, og sannsynligvis en usaklig reklame for NLC.

Jeg vet godt at NLC ikke er BLUG, men det står at om man melder seg inn i NLC så vil man bli tildelt en -LUG. Derfor regnet jeg med at NLC var måten å komme seg inn i sin lokale -LUG, og om man bor i Bergen; BLUG.

 

Du burde foresten miste litt av den holdningen. Den er nemlig svært aggressiv og til dels provoserende.

Lenke til kommentar
Jeg vet godt at NLC ikke er BLUG, men det står at om man melder seg inn i NLC så vil man bli tildelt en -LUG. Derfor regnet jeg med at NLC var måten å komme seg inn i sin lokale -LUG, og om man bor i  Bergen; BLUG.

Ok, jeg får presisere da: NLC Vest (NLC sin LUG for vestlandet) er ikke BLUG. De to har ikke noe med hverandre.

 

Du burde foresten miste litt av den holdningen. Den er nemlig svært aggressiv og til dels provoserende.

Jeg beskylte deg for å drive usaklig reklame for NLC, mens sannheten altså var at du blandet LUGer. Det er beklagelig av meg, men at jeg er "aggressiv"? :)

Lenke til kommentar

BREAKING NEWS!

Kom akkurat inn!

 

Hei,

>

> Dette er nå offisielt:

>

> Richard Stallman vil holde sitt foredrag "Copyright vs. Community"

> i Oslo 16. september kl. 18:30-21:00, i det store auditoriet i

> Høyskolen i Oslo - Ingeniørutdanningen sine lokaler, som har

> adresse Cort Adelers gt. 30.  Foredraget er åpent for alle, og

> samarrangeres av EFN og NUUG.

>

> Husk: Du hørte det på efn-listen først!

>

> Vi vil starte pressemeldings- og reklamekampanje for dette, og for

> tilsvarende møte i Bergen, neste uke.  Hvis du vil hjelpe til med

> dette, ta kontakt.

>

> Thomas Gramstad

> thomas - a - efn.no

 

Går ut fra at Hr. Gramstad ikke har noe imot at jeg poster mailaddressen hans.... :innocent:

Lenke til kommentar
Ok, jeg får presisere da: NLC Vest (NLC sin LUG for vestlandet) er ikke BLUG. De to har ikke noe med hverandre.

Lest, konsiderert og innrømmer at du antakeligvis har helt rett. Jeg antok at man kunne komme seg i BLUG ved å melde seg inn i NLC, men var ikke klar over den store forskjellen mellom NLC og en -LUG.

 

Jeg beskylte deg for å drive usaklig reklame for NLC, mens sannheten altså var at du blandet LUGer. Det er beklagelig av meg, men at jeg er "aggressiv"? :)

I lige måde, gode mann. Det å beskylde noen uten spesielt stort grunnlag vil, fra mitt synspunkt, være noe aggressivt.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
Ok, jeg får presisere da: NLC Vest (NLC sin LUG for vestlandet) er ikke BLUG. De to har ikke noe med hverandre.

Lest, konsiderert og innrømmer at du antakeligvis har helt rett. Jeg antok at man kunne komme seg i BLUG ved å melde seg inn i NLC, men var ikke klar over den store forskjellen mellom NLC og en -LUG.

Det kan være litt forvirrende. Leser man om NLC, kan man få inntrykk av at de er kjempestore og har en egen LUG for vestlandet osv, mens de i praksis ikke har arrangert noe jeg har fått med meg her i Bergen ihvertfall. BLUG derimot, har arrangert månedlige temamøter i snart fire år, samt installfester to ganger årlig, har en aktiv epostliste osv.

 

Jeg beskylte deg for å drive usaklig reklame for NLC, mens sannheten altså var at du blandet LUGer. Det er beklagelig av meg, men at jeg er "aggressiv"? :)

I lige måde, gode mann. Det å beskylde noen uten spesielt stort grunnlag vil, fra mitt synspunkt, være noe aggressivt.

Jeg beklager. Jeg er kanskje den minst aggressive personen i nordeuropa, men av og til drar jeg litt raske konklusjoner. Forhåpentligvis kan du se hvordan jeg fikk det inntrykket jeg fikk :)

Lenke til kommentar

*Jeg kommer*

 

Bare kjipt at 16 sept er en torsdag. Men det burde da gå!

 

Åpent for alle, dvs. at det er gratis å komme inn etc?

 

*prøve å få med noen av linux-folka på skolen*

 

At activeX fases ut må jo være en god nyhet for alle, uansett OS/syn på FOSS... Java er derimot en multiplatform platform (ehh...), så ikke så rart at MS er der.

Lenke til kommentar
Åpent for alle, dvs. at det er gratis å komme inn etc?

RMS sin policy er at han i hovedsak bare taler for åpne forsamlinger. Målet hans er å nå så mange som mulig, ikke bare de som har råd til å betale seg inn osv.

Regnet med det.

 

*gledeseg*

Æsj. En av folka sa at "nei gidder ikke delta i gruppe-ms-bashing". Blæh.

 

Argument: hvis folket isteden for å bashe ms hadde brukt tiden på koding osv. Så jeg skal sørge for at han koder. :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...