Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN problemer, mister forbindelsen

Anbefalte innlegg

Hvis topic ikke er bra nok så kan moderator forandre på topic.

Over til problemet. Igår fikk jeg meg en HP Pavilion zt3351 med Intel 2200B/G wlan kort. Når jeg slår på WLAN så finner jeg det trådløse nettverket som er her i huset. Jeg finner det signalet jeg skal ha. Jeg kobler meg på, og det virker bra i en liten stund, et par minutter før alt plutselig blir borte. Signalet er der fortsatt, og på statusen så står det at signalet er utmerket. Men jeg kommer meg ikke på nett. Det som også er rart at stasjonære pcen som står nede i stuen plutselig slår seg på når alt dette skjer. Da må jeg slå av alt, og på igjen for alt skal virke igjen. Vi har en Dlink router, og vi har to andre pcer i 2.etasje som bruker Dlink produkter til å koble oss på trådløst. Det er altså den ene bærbare med intern wlan kort som er problemet. Har forresten oppdatert drivere. Noen som vet hva som kan være feil her? Eller noen tips kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mekka innleggstelleren din ? Står på det samme tre steder i forumet ! Begynner å skjønne hvorfor enkelte har så mange innlegg og samtidig fortsatt sliter....

Ellers ville jeg forsøke å oppdater til SP2 hvis du ikke kjører torrent - skal vist ikke virke med SP2 (?).

Lenke til kommentar

Innleggstelleren? Hva mener du? Har ikke gjort noe med det, tror ikke at det er mulig heller. Det skal vel stå hvor mange innlegg jeg har, og da skal det være likt overalt på forumet tenker jeg.

Nei, jeg kjører ikke torrent. Kommer jo ikke på nett med den maskinen så da virker ikke torrent. Har også lest at SP2 kan gjøre slik at wlan ikke virker. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke. Har bare lest at folk som har oppgradert til SP2 har hatt problemer.

Lenke til kommentar

Har kjørt SP2 siden den forelå som RC 1 - vel et halvt år nå tror jeg. Har ikke opplevd spesielle problemer av noe slag bortsett fra de som jeg har forårsaket selv.

Hadde masse problemer tidliger ifm krypter etc. Nettet koblet seg ned og opp som det selv ønsket. Under høy load døde det nesten.

Det eneste jeg sliter med nå er å kopiere store filer på typisk 1GB over hjemmenettverket fra en PC til en annen. Mister forbindelsen etter en stund. Det er det også en del andre som sliter med. Bruker i dag USB-link til denne kopieringen. Ellers fungere WLAN mye bedre under SP2.

Lenke til kommentar
Har du mekka innleggstelleren din ? Står på det samme tre steder i forumet ! Begynner å skjønne hvorfor enkelte har så mange innlegg og samtidig fortsatt sliter....

Ellers ville jeg forsøke å oppdater til SP2 hvis du ikke kjører torrent - skal vist ikke virke med SP2 (?).

Innleggstelleren er dynamisk, og endrer seg på alle poster etter hvert som brukeren får flere. :roll:

Lenke til kommentar

Norske SP2 versjonen er vel ikke klar ennå? Tror ikke helt at jeg tar sjansen ennå. Har lest mye rart på et amerikanske forum når det gjelder SP2. Vil først høre om det er noen andre som har noen tips til meg. Irriterende å ha en ny pc som jeg ikke får brukt på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...