Gå til innhold

netshop 1557 eller compal cl56


TeddyErt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat tenkt gjennom det samme selv, og kom til at Netshop sin 1557G kampanjemodell var det beste alternativet for meg.

Jeg betaler 15138kr + frakt for Netshop 1557G 1.7GHz Dothan 2M L2 cache, 15", 1024MB RAM, ATI 9700 128MB, 80GB hd, DVD+-RW Dual Layer, uten OS. Det er den beste bærbare pc'en mtp pris/ytelse jeg har funnet i allefall.

 

Fikk akkurat vite at jeg muligens får min i begynnelsen av neste uke... kanskje! :w00t:

 

Lykke til med ditt valg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: hvordan er den i spill, har du f.eks. prøvd doom3? Og er den stillegående?

Har ikke spillet noe annet enn CS og CS:CZ enda og dem kjører den naturligvis fint. Doom 3 vet jeg den kjører glatt. Den er meget stillegående, men det er de fleste Pentium m -baserte maskiner i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Compal CL 56 er overlegen en 1557. Ja, jeg har prøvd begge.

 

Stolt eier av en CL 56.

Merkelig... hvertfall med tanke på at de er bygd opp med akkurat de samme komonentene! :roll:

Akkurat de samme komponentene? Hvorfor er det to forskjellige maskiner fra to forskjellige produsenter da?

 

Tastatur, konstruksjon og kvalitetsfølelse er bedre på CL 56.

 

Hvordan vet du at de er bygget med akkurat de samme komponentene om jeg tør spør?

Lenke til kommentar

white: Du har sikkert rett... Bortsett fra at de bruker samme chipset, prosessor, minne og minnehastighet, harddisker og skjermkort. Etter som jeg har forstått leverer intel ferdige hovedkort, hvor de enkelte produsentene står fritt til å legge til grafikkort, wlan-kontroller og lydkort. Og sett ut ifra at begge de to pc'ene det her er snakk om har samme grafikkort, og de andre pereferienhetene ikke vil utgjøre noen forskjell rent ytelsesmessig, vil det være rart om disse to vil skille seg mye fra hverandre i ytelse.

 

Det eneste måtte være om den ene har klokket skjermkortet høyere enn den andre, med de fordeler og ulemper det medfører.

 

Eller hva tror du?

Endret av bluescreen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...