Gå til innhold

9800pro @ xt - jeg har artifactsprogblemer


Valent

Anbefalte innlegg

kan banne på at det ikke er noe problemer med minne! har hatt xt hastigheter i ca 1mnd uten problemer, det som skjedde nå skjedde pga ny kjøler..

edit: jeg setter både minne og core ned, uten en eneste forandring... jaja får bestille med en x800pro :cry:

 

edit2: det er ikke jeg som har laget den dårlige topicen der uansett. for pro@xt er ikke der problemet ligger. det er min vga kjøler og core der prob. virkelig er

 

EDIT3: #emnetittel endret av It's me#

post-23-1094247802_thumb.jpg

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kun skrapt litt ved der hvor shimmen lå, med kjøkkenkniven tenk deg dette

Du har kjernen og rundt kjernene lå shimmen. Når jeg skulle ta den bort lå kniven tverst overkjernen og jeg prøvde å "vippe" den opp. Hadde det vært en ordentlig forklart måte, om hvordan man fjerner shimmen så hadde dette nok ikke skjedd. Det å prøve seg fram er ikke bra nok.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har et PowerColor 9800 Pro@XT, der jeg får de samme artifacts som på skjermbildet ditt i første post hvis jeg klokker for mye, dvs hvis kortet blir for varmt... Klokket ned igjen og restartet, og da var alt normalt. Jeg brukte ATITool til å overklokke, men føler meg ikke helt overbevist om at ATITool er det beste programmet til OC... har hatt problemer med at jeg har klokket ned kortet med ATITool benchmarktesting, f.eks, og allikevel fått problemer med AF (som om ATITool ikke greier å klokke ned, selv om det er valgt i programmet).:hmm: Når jeg har avsluttet ATITool er problemene borte... Har slutta å bruke ATITool (som forøvrig krasja min installasjon av WinXP SP2 flere ganger...) :cry: ... føler ikke det er et stabilt nok verktøy enda...

Lenke til kommentar

Jeg har nå flashet til 9800 pro, og alt ble MYE bedre men ikke perfekt enda, har artifacts i windows, oppstart, og i BIOS!!.

jeg aner ikke hvilken type minne jeg har og må starte windows i safe-modus (sikkert driver probs)

 

vet noen hvor jeg får lastet ned. catalyst clean up (remove catalyst drivere)

Endret av Valent
Lenke til kommentar

Det sitter en motstand eller noe slik rett ved shimmien, så hvis du har verdt litt hard på hånda når du prøvde å ta den bort kan denne ha blitt skadet..noe som fører til artifacts på deler av bildene. Høres nesten ut som om det har skjedd hos deg....

 

Du får prøve å sende det tilbake

 

LErun

Lenke til kommentar

Klart garantien gikk ut vinduet når du fjernet shimmien. Jeg kan godt si at du burde ha brukt riktig redskap eller hva med at du kanskje burde ha lest litt om hvordan du skulle gjøre det før du brukte den kniven du brukte. Det er faktsik fin elektronikk du har med å gjøre, en uheldig plassering av metall mellom to kontakt punkt og BOM et ubruklig kort. Til og med statisk elektrisitet kan drepe kortet ditt.

 

Så moralen er : vær forsiktig !!!!

 

Så du må nok sitte med sjegget i den berømte postkassen. Desverre har du deg selv å takke. Men det går ann å putte alt på plass igjen og spille dum når man sender det inn.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...