Gå til innhold

9800pro @ xt - jeg har artifactsprogblemer


Valent

Anbefalte innlegg

#emnetittel endret av It's me#

 

mitt skjermkort ble så å si små ødelagt, og jeg aner ikke hva som kan være problemet... her er et bilde.. ( beklager at den er så stor.. men jeg trenger hjelp.)

 

edit: har en 9800 pro@xt. har klokket ned en del, men.. ikke no effekt.

ja jeg har fjernet den jævla metall-branketten rund core..

edit2: jævla metall-branketten= "shimme"

post-23-1094140514_thumb.jpg

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problem med mitt x800pro@xt.

Med XT bios fikk jeg samme symptom som deg.

Gikk tilbake til pro bios så var alt greit.

Da jeg satt på Ati Silencer 4 kjøler på kortet forsøkte jeg xt bios igjen med samme resultat. (520/560mhz default)

Det jeg fant ut var at det var ATITool som gjorde det. Da jeg avinstallerte den, og restartet så var alt ok.

Eneste tweak program jeg kan bruke uten artifacts i windows er Rivatuner. Det bruker jeg enda, og har ikke hatt problemet siden.

Altså: prøv å restarte uten å laste ATITool. Tror det hjelper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
tror dere ikke at den er ødelagt??

Får ikke håp det, men..men... tror nå dette er prisen du(vi) må betale for å "tukle"/tweake med HW.

Får akkurat samme symptomer som det bildet du har lagt ved i 1.post når jeg går for langt med å klokke GPU på mitt 9600XT...

Da holder det med å klokke litt tilbake.. For håpe problemet ditt lar seg løse ved å legge tilbake original bios.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vender om diskusjonen her. De artifactsene du hadde virker meget som AF pga. minnet. Det kan godt hende minnet ditt klarer XT hastighet når du klokker det opp fra pro til XT, men jeg tror biosen din er ukombitabel med kortet ditt. Dropp flash du, bruk oppklokking av skjermkortet bare når du har bruk for det. Via Riva Tuner e.l. Et 9800 har ikke problemer med noe anner en D3 og FC til dags dato.. om ikke du kjører 1600x1200 med 4xAA16xAF i BF eller lignende tho...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...